Spragleknas Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Å bygge eller oppgradere PC er enkelt ... med unntak av den h......s CPU vifta. Den sitter jo som støpt nedi socket A kort (i hvertfall alle GlacialTechene jeg har vært borti). Tenkte jeg skulle slenge på noe goop på min Igloo 2320, men ga nesten opp pga. angsten for å knekke hovedkortet. Er det noen som har tips om hvordan man lett (lettere) monterer/demonterer CPU vifte? Hos meg er det ganske trangt (PSU er nær) Takker!
viranth Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Sette ene side ned først? Eller sette sammen det du kan mens du har hovedkortet ute av kassa?
Spragleknas Skrevet 12. august 2003 Forfatter Skrevet 12. august 2003 jo men skal nå ha det av hjelper lite da.... ... noen andre?
Thanatos Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Har samme problem med min gamle P3 maskin, vifta går ikke opp av hk... :x
AMD-guru #1 Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 et irriterende lite problem det der, får håpe at noen har et par geniale triks til oss
TettSpaden Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 du tar ett lite skrujern som passer nedi sporet på festebrakketten, ikke alle brakketter har ett sånn spor men de fleste, så presser du bare jernet litt ned og vipper ut, de sitter som regel ikke så hardt, det er bare teknikk
Spragleknas Skrevet 13. august 2003 Forfatter Skrevet 13. august 2003 Ok... Skummelt med mye kraft på et skrujern synes nå jeg, men får prøve. Takker for svar! Synes det sitter noe J Æ V L I G jeg... Har som nevnt bare vært borti GlacialTech (Igloo og Sileent Breeze). Mon tro hvor mye som skal til for å knekke HK (føles som det er rett før)
osse-mon waits for alice Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 Ta ut hovedkortet, legg det et fint sted, ta en skrutrekker, og bikk av vita.. det å fjøre det mens HK er i maskinen, er i enkelte tilfeller nær umulig!
DrErling Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 Ok... Skummelt med mye kraft på et skrujern synes nå jeg, men får prøve. Takker for svar! Synes det sitter noe J Æ V L I G jeg... Har som nevnt bare vært borti GlacialTech (Igloo og Sileent Breeze). Mon tro hvor mye som skal til for å knekke HK (føles som det er rett før) En av grunene til at jeg alltid monterer sånne gummi-avstands-dingser rundt socket når jeg monterer hovedkortet. Nå i det siste har jeg riktignok UTELUKKENDE brukt alpha pal8045 eller Swiftech MCX462+, slik at problemet i stor grad er borte. A big thumbs up til alle som lager fire hull rundt socket!!! DrErling
htrodal Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 Kan alltid være en fordel å bruke "plastben" i de 4 hullene rundt prosessoren. Når du da skal bruke masse krefter på å vippe cpu vifta av, vil HK'et ha skikkelig støtte under seg. Disse plastbena følger vanligvis sammen med kabinettet. Dette hjelper deg kanskje ikke så mye i denne omgang "JEG76", men verd å huske til neste gang.
pertm Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 Ok... Skummelt med mye kraft på et skrujern synes nå jeg, men får prøve. Takker for svar! Synes det sitter noe J Æ V L I G jeg... Jeg har en skrutrekker som jeg kan skifte mellom flere typer av hoder. Den fant jeg var ganske praktisk til å bruke den uten hode for å ta av kjøleren uten å risikere å knekke feste.
Dux ducis Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 Jeg har og en Igloo silent breeze. Når dere tar av vifta: hvilket feste tar dere da først? - Jeg har best erfaring med å ta av det store festet hvor man kan sette tommelen på og presse... har hørt at du skal ta av den siden med det lille festet først men det gikk dårlig. Jeg setter tommelen på,presser ned(slik at den nesten slippes løs fra HK-festene av seg selv),tar er tynn gjenstand å lirker den av HK-festene
petterg Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 Hos meg er det ganske trangt (PSU er nær) Hva med å bare skru ut PSU først? (som regel 4 skruer) -pg
SirJohn Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 eg synest no slegge, brekkjern og vinkelsliper får jobben gjort like bra eg Stikk brekkjernet så gått under vifta du kjem. SÅ slår du til med slegga. PS: Vist dette ikkje virker er det bare å kappe av heile driten med vinkelsliper'n PC mester bob *nynne*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå