Gå til innhold

RSS uten 3.Parts programvare


Anbefalte innlegg

Hei eg har ein nettstad der eg kunne tenkt meg å ha rss-feeds frå forskjellige nyhetssider. Men til no har eg berre funner tredjeparts-tjenestar som gjere dette. Det eg lurte på er om det er nokre måtar å legge inn ein RSS-feed manuelt eller om det er nokre tredjeparts programvare som dykk anbefaler?

 

 

-InnFjording

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at du vil hente inn innhold fra andre sine feeds å vise det på din side (det var rom for missforståelse)? Skal du vise en liste med lenker, eller hele artikler? Skal du blande inneholdet fra ulike feeds i en liste?

 

Hva er siden din laget i? PHP kanskje, er det en WordPress site for eksempel? Hva behersker du selv - av HTML, JavaScript, PHP osv.?

 

Bare litt avklaringsspørsmål for at du skal få gode og relevante svar..

Endret av torbjørn marø
Lenke til kommentar

Du har 2 muligheter:

1: Laste inn og parse RSS med PHP-scriptet hver gang siden lastes

2: Kjøre en backend-script som sjekker RSS-sidene og parser de og legger eventuelle endringer i en lokal database og vise denne på siden gjennom PHP.

 

Det finnes og sikkert en tredje løsning med hensyn på javascripts, men jeg vil anbefale å gå for løsning to.

 

- Sett opp en script i enten PHP eller Python og kjør dette scriptet med gjevne mellomrom og oppdater ting i databasen, cURL kan også være en god ting å se på.

 

Her finner du en guide på hvordan gjøre dette med cURL, som de fleste webhoteller som støtter PHP også støtter: http://ditio.net/2008/06/19/using-php-curl-to-read-rss-feed-xml/

Lenke til kommentar

Eg klarer ikkje å implimetere denne i den eksisterande koden min. Det er sikkert ein heilt banal feil, men her er i allefall koden (så langt eg er komt)

 

<link rel="stylesheet" href="styles.css" type="text/css" />
</head>
<body>
<div id="container">
<div id="nav">
<?php include("stilar/hovud.php"); ?>
<? include("stilar/meny.php"); ?>
</div>
<div id="content">
	<div id="page">
		<?php
		$ch = curl_init("http://penny-arcade.com/feed");
		curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
		curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
		$data = curl_exec($ch);
		curl_close($ch);
		?>
	</div>
<?php include("stilar/botn.php"); ?>
</div>
</body>
</html>

Lenke til kommentar

RSS er veldig mye mer dustete definert enn det kunne vært. Eksempelvis er alt av felter valgfrie, og du kan banne på at du finner mye rare varianter rundt omkring. Det er heller ikke noen standard formatering på dato, så du kan få store problemer med å sortere dette korrekt (eller engang parse korrekt) med mindre du bruker oppsamlingsdato istedet for det som står i RSS-en.

 

Du burde bruke en tredjeparts parser, det vil spare deg for mye frustrasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...