Gå til innhold

[Løst] Battlefield 3 kræsjer og "freezes" både under spill og loading


Anbefalte innlegg

BF3 driver å kræsjer både under spillet og loading. 9/10 ganger eg prøver å starte Campaignen så får eg svart skjerm når spillet starter loading screenen (etter å ha vært i menyen). Ofte kan eg høre bakgrunnsmusikken som blir spilt i under loading screenen og ser at den bruker CPU men fortsatt svart skjerm (musikken og cpu bruken stopper etter litt), andre ganger så er det ingen bakgrunnsmusikk og CPU bruk.

 

Om eg er riktig heldig så kommer eg inn i spillet. Somregel etter en liten stund så får eg en "freeze" der spillet kræsjer. Eg har lagt merke til at dette ofte kan skje på samme plassene så kan være noe han har problem med å last? For å få avslutte spillet må eg starte task manager fordi skjermen er helt svart og eg får ikkje sett feilmeldinga under. Når eg starter task manager så ser eg feilmelding at BF3 har slutta å virke, og eg kan trykke close program for å avslutte det.

 

Multiplayer fungerer faktisk mye bedre. Som oftest kommer eg inn der og får spilt men det kan også kræsje etter litt og kræsje når runden er over og nytt kart lastest. Om det er innbilling eller ikkje så virkar det som eg har større sjanse å få lasta Campaignen etter å ha spilt multiplayeren, kan være det er ting som er lasta inn i minnet som gjer det?

 

Eg stakk inn i Windows logs for å sjå om den kunne gje meg noko svar på kva som skjer. Her er ein kopi av den:

 

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
 <Provider Name="Application Error" /> 
 <EventID Qualifiers="0">1000</EventID> 
 <Level>2</Level> 
 <Task>100</Task> 
 <Keywords>0x80000000000000</Keywords> 
 <TimeCreated SystemTime="2011-10-27T21:26:35.000000000Z" /> 
 <EventRecordID>22772</EventRecordID> 
 <Channel>Application</Channel> 
 <Computer>xxxx-PC</Computer> 
 <Security /> 
 </System>
- <EventData>
 <Data>bf3.exe</Data> 
 <Data>1.0.0.0</Data> 
 <Data>4e9d3315</Data> 
 <Data>atkdx11disp.dll</Data> 
 <Data>7.14.10.305</Data> 
 <Data>4bc6f989</Data> 
 <Data>c0000005</Data> 
 <Data>00013b45</Data> 
 <Data>1e00</Data> 
 <Data>01cc94eebf88dc6a</Data> 
 <Data>C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe</Data> 
 <Data>C:\Windows\system32\atkdx11disp.dll</Data> 
 <Data>5841398b-00e2-11e1-9cbc-0010a7132b12</Data> 
 </EventData>
 </Event> 

 

Eg har siste Nvidia driverane (285.62) (Hadde tidligere versjon, det kræsjet også)

Geforce 580 gtx

Intel i7 930

Win 7 64 bit

6 gb ram

 

Nokon som har peiling på kva som kan være galt eller kva eg kan prøve for å få fiksa det?

Endret av ArneHB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Fikk samme problem i natt og løste det på følgende måte:

 

Valgte å reparere installasjonen - da ble det lastet ned en ekstra pakke på ca. 50 mb.

 

Etterpå så ble spillet hengende fast på "Klar til installasjon" selv om jeg valgte å installere flere ganger. Denne hengen løstes ved å rename bf3.exe"ettellerannet" tilbake til "bf3.exe"

 

Deretter restarte Origin så virket det! Ingen kræsj eller ustabilt etter dette :)

 

http://hardforum.com/showthread.php?t=1647040

 

(fant løsningen i denne tråden)

Lenke til kommentar

Tror jeg har akkurat samme problemet. Funket ikke med noen reparasjon av installasjonen. Omtrent samme oppsett som deg, men 570 GTX og Phenom II 940, så vi kan ihvertfall anta at det ikke er noe intel-problem.

 

For min del arter kræsjene seg slik at jeg kommer tilbake til battlelog og får ikke svitsjet tilbake til spillet. Må avslutte det via task manager. Har merket at kræsjene stort sett kommer i like situasjoner. Har for eksempel ennå ikke kommet forbi scenen fra traileren med sniperen i blokka og parkeringsplassen. Jeg får lasta inn autosaven, spilt omtrent 15 sekunder, og så er det kræsj. I MP går det som oftest fint å spille ferdig runden, men når neste runde starter vil jeg anslå at jeg i snitt får løpt omtrent 15m før spillet kræsjer 3/4 av gangene. Fantastisk irriterende...

 

 

 

 

 

edit: Gjort et par tester til nå. Følgende kan ihvertfall elimineres som årsak: brannmur (prøvd uten), grafikkinnstillinger (testa med alt på low), og browseren (testa både IE og firefox) som brukes til battlelog.

 

 

Testa også å ha ryggen til det som foregikk i nevnte scene fra kampanjen, og da kræsja det ikke på det vante tidspunktet. Når jeg derimot snudde meg og løp ut for å gå videre fikk jeg en flott grafikkbug i form av at en eller annen gjenstand ble til en enorm brunaktig stolpe som strakte seg tvers over hele plassen før det kræsja.

Endret av Flygg
Lenke til kommentar

Tror det kan se ut som jeg får samme problem inne i mellom ;) Men jeg sliter også med denne feilen: your connection to the server has timed out som bare popper opp sånn helt ut av det blå :/ Syntes det ødelegger så utrolig mye, særlig når jeg er inne i en skikkelig god runde osv... :) Mister jo alle kilsa og all statsen pga dette her :/

Lenke til kommentar

om du har asus kort, sjekk om du har instalert Asus gaming OSD , AVINSTALER DETTE programmet om du har den. Hos meg, ble alt fikset når jeg avinstalerte dette programmet.

 

Takker for tipset, dette ser ut til og ha løst problemene mine, endelig kan jeg spille uten at spillet fryser :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

om du har asus kort, sjekk om du har instalert Asus gaming OSD , AVINSTALER DETTE programmet om du har den. Hos meg, ble alt fikset når jeg avinstalerte dette programmet.

 

Takker for tipset, dette ser ut til og ha løst problemene mine, endelig kan jeg spille uten at spillet fryser :thumbup:

Hvor finner du Asus gaming OSD? I "Avinstaller et program"?

Har samme problem som dere :D

Lenke til kommentar

om du har asus kort, sjekk om du har instalert Asus gaming OSD , AVINSTALER DETTE programmet om du har den. Hos meg, ble alt fikset når jeg avinstalerte dette programmet.

 

Takker for tipset, dette ser ut til og ha løst problemene mine, endelig kan jeg spille uten at spillet fryser :thumbup:

Hvor finner du Asus gaming OSD? I "Avinstaller et program"?

Har samme problem som dere :D

 

Yes, du finner det der.

Endret av Strd
Lenke til kommentar

om du har asus kort, sjekk om du har instalert Asus gaming OSD , AVINSTALER DETTE programmet om du har den. Hos meg, ble alt fikset når jeg avinstalerte dette programmet.

 

Takker for tipset, dette ser ut til og ha løst problemene mine, endelig kan jeg spille uten at spillet fryser :thumbup:

Hvor finner du Asus gaming OSD? I "Avinstaller et program"?

Har samme problem som dere :D

 

Yes, du finner du det der.

Da har jeg ikke installert den ser det ut til :p

Endret av -Jonas-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZyWaQ24q

om du har asus kort, sjekk om du har instalert Asus gaming OSD , AVINSTALER DETTE programmet om du har den. Hos meg, ble alt fikset når jeg avinstalerte dette programmet.

 

Takk for tipset! Ser ut til å ha løst problemet for min del også. I mitt tilfelle frøs spillet seg helt når man skulle skifte kart etter en match, og i feilrapporten stod det en referanse til atkdx11disp.dll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...