Gå til innhold

SE Neo - samtalene bryter plutselig


frgmnt

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt SE Neo i et halvt år nå. I det siste har jeg hatt problemer med at veldig mange telefonsamtaler blir brutt. Det kan skje når som helst i en samtale - i dag skjedde det etter 51 sekunder. Andre ganger kan jeg prate uavbrutt i telefonen i 20 minutter.

 

Dette skjer uavhengig av hvor god dekning jeg har (i dag var jeg midt i Oslo sentrum...). Det som går igjen er at etter at samtalen er brutt, får jeg den gule "varseltrekanten" oppe i venstre hjørne, og null dekning/rødt kryss på stolpene til høyre. Deretter går det et par sekunder før dekningen er tilbake, og jeg på nytt kan foreta oppringninger.

 

Noen andre med lignende problemer? Er det selve telefonen eller nettverket som kan være problemet?

 

 

For øvrig: oppdaterte til 2.3.4 for ca. halvannen måned siden. Kan ikke huske om jeg hadde lignende problemer før oppdateringen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt SE Neo i et halvt år nå. I det siste har jeg hatt problemer med at veldig mange telefonsamtaler blir brutt. Det kan skje når som helst i en samtale - i dag skjedde det etter 51 sekunder. Andre ganger kan jeg prate uavbrutt i telefonen i 20 minutter.

 

Dette skjer uavhengig av hvor god dekning jeg har (i dag var jeg midt i Oslo sentrum...). Det som går igjen er at etter at samtalen er brutt, får jeg den gule "varseltrekanten" oppe i venstre hjørne, og null dekning/rødt kryss på stolpene til høyre. Deretter går det et par sekunder før dekningen er tilbake, og jeg på nytt kan foreta oppringninger.

 

Noen andre med lignende problemer? Er det selve telefonen eller nettverket som kan være problemet?

 

 

For øvrig: oppdaterte til 2.3.4 for ca. halvannen måned siden. Kan ikke huske om jeg hadde lignende problemer før oppdateringen.

Jeg har det samme problemet på min Sony Ericsson Arc S.

Lenke til kommentar

Har Xperia Arc, men har ikke noe lignende problemer heldigvis.. Er oppdatert til 2.3.4 ja

 

Kan hende at det er nettverket, hvilket operatør har du?

 

Jeg har Chess (Netcom sitt nett?). Ser at telefonen mister dekning innimellom når jeg ikke bruker den også, men vet ikke hvor ofte dette skjer. Det er jo tross alt kun underveis i telefonsamtalene at jeg merker det.

Lenke til kommentar

Jeg har Chess (Netcom sitt nett?). Ser at telefonen mister dekning innimellom når jeg ikke bruker den også, men vet ikke hvor ofte dette skjer. Det er jo tross alt kun underveis i telefonsamtalene at jeg merker det.

 

Nettverksmodus, hva har du valgt? Kun GSM? Kun WCDMA? Eller begge deler?

 

Jeg skjønner egentlig ikke hva som kan være årsaken her, bare prøver å forstå :(

Lenke til kommentar

Nettverksmodus, hva har du valgt? Kun GSM? Kun WCDMA? Eller begge deler?

 

Jeg skjønner egentlig ikke hva som kan være årsaken her, bare prøver å forstå :(

 

Måtte inn og sjekke, og der har jeg WCDMA (preferred) / GSM, altså begge deler.

 

I tillegg er det flere som har klaget på lyden/talekvaliteten når de snakker med meg i telefonen. Dette har vært slik hele tiden. Jeg vet imidlertid ikke om det er noen sammenheng mellom dette og dekning-/nettverksproblemene mine, men dette gjør jo at jeg har enda større grunn til kanskje å sende inn telefonen og få fikset det/få ny telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...