H09I6AN Skrevet 26. oktober 2011 Skrevet 26. oktober 2011 Fingrene har begynt å "smuldre" opp, og spesielt når jeg jobber. Om det så er bare 5 min, så er det nesten som om huden blir skrapt opp.. Det begynte for et par uker siden, og har aldri hendt før. Har begynt å smøre de med fuktighetskrem av og til, men blir ikke noe bedre. Noen som kan hjelpe?? (Trykk på bildet, så sees det mye bedre )
Lumpness Skrevet 26. oktober 2011 Skrevet 26. oktober 2011 Du har ikke vært bortpå noe kjemikalier av noe slag under arbeid ? Syrer osv ?
H09I6AN Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Skrevet 26. oktober 2011 Jeg jobber på et bulk-skip, hvor mesteparten av dagen går til å ta inn/ut trosser, sope lasterommene, og vaske litt innvendig. Har ikke vært borti noen sterke kjemikaler, eneste er vel et par sprut med Jif på vaskekluten, og Zalo til oppvasken
darket Skrevet 26. oktober 2011 Skrevet 26. oktober 2011 ser ut som slitasje hvis det ikke er kjemisk, antar du ikke bruker riktig hansker eller teknikk
Makri Skrevet 26. oktober 2011 Skrevet 26. oktober 2011 Sikker på at det bare var Jif og Zalo? Kan virke som om du har vært borti sterke syrer/baser, da helst baser hvis du vasker litt med sterke såper. Sånn rent bortsett ifra den kjemiske antagelsen der har jeg bare et tips: Fastlegen.
Skandinav Skrevet 26. oktober 2011 Skrevet 26. oktober 2011 Som foreslått ovenfor: Dersom du ikke har blitt utsatt for noen kjemikalier eller at kulda/unormal håndvask har tørket ut huden, er det 2 andre muligheter. Kan det være allergisk reaksjon fra noe du har spist? Har du vært forkjølet i tiden før det begynte. Det er svært vanlig at man efter en stafylokokkinfeksjon (forkjølet med/uten halsvondt), skifter hud på fingrer/hender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå