Gå til innhold

Håpløs internettilkobling med kabel, mulig driverproblem?


Anbefalte innlegg

Ok, dette er greia. Jeg reinstallerte nylig Windows 7 Ultimate på PC'en. Før reinstallasjon fungerte internett som smurt! Kjørte vanligvis mellom 25-35 Mbps på speedtest.net. Alt var bare fryd og gammen med tanke på internett med andre ord.

 

Etter reinstallasjon og nedlasting av de nyeste nVidia driverene til min nVidia nForce networking controller begynte problemene. Jeg opplever veldig treg nedlasting av alt. Windows Updates, nedlastinger gjennom Chrome / IE 8, torrents, osv, osv...

Jeg kjørte flere tester på speedtest.net og har gjort dette i en dag eller to nå alle testene ender på 0.5 - 3 Mbps. Alle disse testene både før og etter reinstallasjon er gjort med internett via kabel.

 

Jeg regner med at hardware feil ikke er tingen siden alt fungerte som smurt før reinstallasjonen. Har også sjekket kabelen og kabelnettverket med andre pc'er og der har testene på speedtest.net gitt 25 - 30 Mbps, med andre ord sånn som det skal være.

 

Etter mye hodebry og banning bestemte jeg meg for å finne fram en gammel USB wireless adapter jeg vet jeg har. Plugget den inn og installerte driverene. Og vips så får jeg 18 - 22 Mbps på speedtest.net. Det er ikke like høyt som det var med kabel med det er jo tross alt trådløst nett og en gammel adapter jeg bruker nå.

 

Så når dette er sagt så trekker jeg konklusjonen at det er driverene til min nVidia nForce networking controller som er årsaken til dårlig nettilgang. Tingen er at jeg har prøvd diverse tilbake rulling av drivere, bruke driverene som Windows Updater anbefaler for enheten men med liten suksess.

 

Hadde håpet at noen her kunne hjelpe meg med å finne ut av dette.

Vil helst ikke ha svar som "Bruk bare trådløs adapteren da vell", ol. Jeg vil helst bruke kabel da dette er mest stabilt og jeg får best ytelse.

 

Litt lang post men, men. Takker på forhånd for all hjelp og det er bare å spørre om det er noe dere lurer på, så skal jeg etter beste evne prøve å komme med svar.

 

MVH Lappi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...