Gå til innhold

"Nye" (grådige) Netcom


Anbefalte innlegg

Jeg er Netcom kunde siden lenge tilbake og har alltid likt Netcom, de har hatt greie tilbud (gratis MMS, Mother og 10 øre sms), sponsert telefonene mer enn Telenor og bra kundeservice.

 

Nå når jeg har solgt min gamle telefon og bindningstiden på mitt abbonement er løpt ut er det på tide for meg å skaffe en nye telefon. Her begynner problemene.

 

Etter at Netcom endret forsikringsvilkårene har jeg sett at det er mange på forumet som har blitt irriterte og forbanna. Men noe som irriterer meg mer enn den nye forsikringen er at Netcom har forandret prisstrukturen og sponsingen ved kjøp av ny telefon.

 

Eksempel:

Før lå SE T610 på ca. kr. 2000,- uansett om man kjøpte den med Talk eller ActiveTalk. Skulle man ha YoungTalk eller SmallTalk fikk man gi mer (mest med SmallTalk). Det synes jeg var ok, prisen på telefonen gikk ned med 1600, og jeg var glad.

Nå koster samme telefonen kr 2400,- med ActiveTalk. Skal man ha Talk/YoungTalk så er prisen nå kr 2600,-. SmallTalk er fortsatt en outsider med en pris på kr 2800,-.

 

Prisen på telefonen har ihvertfall ikke gått opp. Med de prisene så vil det lønne seg ganske mye å bestille telefonen med Tele2 abbonement istedet, ulempen (for meg) ville være innmeldingsavgift på kr 200,- og 6 måneders ekstra bindningstid.

 

Jeg synes dette er ganske grådig gjort av Netcom og de minner mer og mer om Telenor som gir med den ene hånden og tar med den andre.

Hva mener dere?

 

Ps. Hvordan klarer de som leier nett av TeleN/Ncom tilby billigere abo. enn sine "nettverter" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde faktisk ikke fått med meg at de har endret pris-struktur, men ser jo at det stemmer, på f.eks. Klart Svar får du den bare til en "billig" pris dersom du tegner Active Talk-abonnement.

 

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men dersom du bor i nærheten av en Siba-butikk (Oslo og Sandnes) så selger de den fortsatt til 1695,- med Talk eller Active Talk-abonnement.

Dette tilbudet gjelder kun i butikkene og ikke på web.

Sjekk denne annonsen for mere info.

Lenke til kommentar

Ja, telenor har jo aldri vært særlig gira på sponsing.

Men jeg har alltid kunnet rettferdiggjøre at jeg har Netcom Talk pga. at telefonene ihvertfall har vært billige i innkjøp.Men når man betaler nesten like mye for telefonen ved bindning til Talk som man gjør med Djuice synes jeg det blir vanskelig.

Selv om djuice er bundet i 18 mnd. så vil jeg spare penger. Dette er fordi at jeg garantert kommer til å sende > 100 sms pr. mnd. og de første 100 sms er inkuldert gratis, og måndes avgiften er 79 kr (100 sms). Så jeg har jo et mobilabbonement der ringeprisen til andre mobilnett er 1.99 (fastnett er dyrt, 3,99 men ringrer lite fastnett) og betaler ikke noe ekstra pr. mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...