Gå til innhold

Dårlig internett tilkobling etter reinstallering av OS.


Anbefalte innlegg

Heisann, har nylig reinstallert Windows 7 Ultimate. Jeg slettet alt jeg hadde og formaterte hardisken min under installeringen av OS. Nå sliter jeg med dårlig nettilkobling. På speedtest.net hadde jeg før fra 25-30 Mbit, nå har jeg i under 1 Mbit. Har prøvd å oppdatere driverene men kan være jeg ikke har fått oppdatert alle, for problemet er der enda.

 

Bare å spørre om info om dere trenger det for å hjelpe meg.

 

På forhånd takk.

MVH Lappi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet nå med oppstart i safe mode with networking. Da fikk jeg 17 Mbit på speedtest. Ikke fullt like mye som før men nettet mitt kan være litt ustabilt til tider, så det kan være derfor. Men det er uansett bedre enn 1 Mbit som det er i vanlig boot mode.

 

Nei, ikke som jeg vet CissaM. Har installert en del programmer som Avast, SuperAntiSpyware, osv som bruker internett til søking av oppdateringer. Men disse hadde jeg før også uten problemer.

 

Takk for at du gidder forresten CissaM, setter veldig stor pris på det :)

Lenke til kommentar

Jeg kjørte en virus scan med microsoft anti malwere program. Fant 2 trojanere, blandt annet en "meredrop" trojan. Jeg fjernet disse men internettet er likevell ikke sånn som det skal være. Da jeg sjekket i sted fikk jeg speed på over 20 Mbit på speedtest.net. Men jeg sjekket nå igjen og da var den ned på 1 Mbit igjen. Har ingen anelse hva dette kan være :S

Lenke til kommentar

Jeg kjørte nå en ny reinstallasjon av Windows. Kjørte så speedtest.net og fikk veldig god hastighet.

 

Men! Jeg tenkte jeg skulle oppdatere motherboard driverene mine fra Nvidia.com. Kjørte sånn automatisk check slik at de fant ut hvile drivere jeg trengte. Etter installering av driverene (så det var noen som het noe med ethernet) så kjørte jeg en ny speedtest. Da falt hastigheten betraktelig.

Lenke til kommentar

Hvis jeg går inn på device managar -> Network adapters -> nvidia... -> høyreklikker å trykker properties -> Advanced -> speed/duplex settings og bytter på values så får jeg ca 7 mbit på speed test om jeg velger "10 MB half duplex". Velger jeg noe annet får jeg bare ca 1 mbit. Skjønner ikke helt dette. 7 Mbit er jo bedre men er litt kjedelig når jeg vet jeg skal ha ca 25-30 Mbit. Noen som gidder å forklare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...