bcorny Skrevet 11. august 2003 Skrevet 11. august 2003 Hi folks! En kamerat har fått infisert maskinen med et virus/trojan, "Reboot-r" og sliter med å få det vekk. Har selv prøvd å hjelpe han med å bli kvitt det, men klarer det ikke... http://www.virus-scan-software.com/latest-.../reboot-r.shtml Han har hatt Norton Antiv. 2003 med virusdef. fra 11. august, men den klarer ikke å oppdage det. Kjipt å ha kjøpt et antivirus prog. som ikke fungerer når man virkelig trenger det! :x Noen som vet om noen andre antivirus programmer som kan finne dette viruset og kvitte seg med det? Folk som lager virus skulle vært torturet til døde på åpen gate!!
JonV Skrevet 11. august 2003 Skrevet 11. august 2003 kan det være dette. http://support.microsoft.com/?kbid=823980 uansett, så er løsningen å skrive "shutdown -a" i et dosvindu. Da restarter ikke maskinen, og du får tid til å installere patchen
wil Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 merkelig at Norton ikke skal merke den. hvordan vet du da at du har en trojan liggende på pc`en din da? når/hvis jeg for virus så bruker jeg å isolere virus å slette det fra isolerings mappa. det er ikke så vanskelig. eller popper det opp noe sånn der det står at du har en trojan på maskina di?
Coederror Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 Kommer d opp ett vindu der du har 60 sekunder på deg til å logge ut osv? Gå inn i regedit hlkey_local machine, microsoft, windows, run På høyresida da (hvis du har viruset) skal d stå msblaster.exe eller noe lignende...last ned fix fra symantec og oppdater antivirus-prog!
wil Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 hmmm, er det reboot -r viruset? trodde det het Blaster jeg. nei, det er sant, jeg tror de forskjellige virus selskapene har forskjellige navn på viruset merkelig egentlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå