Gå til innhold

Trojan... virus. problemer!

bcorny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hi folks!

En kamerat har fått infisert maskinen med et virus/trojan, "Reboot-r" og sliter med å få det vekk. Har selv prøvd å hjelpe han med å bli kvitt det, men klarer det ikke...

http://www.virus-scan-software.com/latest-.../reboot-r.shtml

Han har hatt Norton Antiv. 2003 med virusdef. fra 11. august, men den klarer ikke å oppdage det. Kjipt å ha kjøpt et antivirus prog. som ikke fungerer når man virkelig trenger det! :x

Noen som vet om noen andre antivirus programmer som kan finne dette viruset og kvitte seg med det?

Folk som lager virus skulle vært torturet til døde på åpen gate!! :evil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

merkelig at Norton ikke skal merke den. hvordan vet du da at du har en trojan liggende på pc`en din da? når/hvis jeg for virus så bruker jeg å isolere virus å slette det fra isolerings mappa. det er ikke så vanskelig. eller popper det opp noe sånn der det står at du har en trojan på maskina di?

Skrevet

Kommer d opp ett vindu der du har 60 sekunder på deg til å logge ut osv?

Gå inn i regedit hlkey_local machine, microsoft, windows, run

På høyresida da (hvis du har viruset) skal d stå msblaster.exe eller noe lignende...last ned fix fra symantec og oppdater antivirus-prog!

Skrevet

hmmm, er det reboot -r viruset? trodde det het Blaster jeg. nei, det er sant, jeg tror de forskjellige virus selskapene har forskjellige navn på viruset :D merkelig egentlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...