Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lader funker ikke, ny PC


Anbefalte innlegg

Heisann. Bestilte ny pc fra Euronics for noen dager siden og idag kom den endelig i posten!

 

Men så kom skåret i gleden.

 

Jeg skulle sette i laderen, og så ble det mørkt i rommet, tv gikk av (altså sikringen gikk) Det begynte også å lukte litt svidd rundt uttaket jeg brukte (vi har endel ledninger ut der)

 

Vi gikk i sikringsskapet og fikk på igjen strømmen. Og nå fungerer det ikke å lade pcen. Sykt irriterende.

 

Det er en ny Asus pc forresten om det har noe å si.

 

Lurer på om laderen kan ha røket eller hva. Kan laderen ryke av sånt? Lyset på laderen lyser IKKE, nå den er i. Får jeg ny av euronics eller? Kjedelig å vente enda lenger nå, hadde gledet meg sååånn :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det begynte også å lukte litt svidd rundt uttaket jeg brukte (vi har endel ledninger ut der)

Kanskje to problemer. Det ene er antall ledninger ut fra et uttak (brannfarlig). Det andre er selve laderen. Siden laderen ikke lyser så er ihvertfall den ødelagt (nå). Reklamer. Så må du sjekke hva du har koblet inn, ikke bare på det uttaket, men på hele strømkretsen.

Lenke til kommentar

Er en euronicsbutikk i nærheten, tror dere jeg kan dra innom der å få ny? Dritt å vente så lenge. Hva skal si til dem? At den ikke funket da jeg fikk den eller si hva som skjedde?

Pleier gå bra.

Si at den kortsluttet strømnettet i huset.

 

Okei takker for svar. Ringer bort imorgen og spørr. Håper det går greit. Sykt irriterende :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okei takker for svar. Ringer bort imorgen og spørr. Håper det går greit. Sykt irriterende :p

Ja, når man kjøper seg en ny vare, så regner man jo med at det virker; skulle bare mangle.

 

Ja :p Ser nå ut som jeg har ordnet rotet. Men forsatt irritert på Euronics.

 

Det jeg lurer på nå, er om pcen kan ha tatt skade av det som skjedde? Pcen fungerer helt fint tror jeg. Men virker litt treg. Vet ikke om det har noe med det som skjedde å gjøre, men bare lurer på om det KAN ha skjedd noe.

Lenke til kommentar

 

Ja :p Ser nå ut som jeg har ordnet rotet. Men forsatt irritert på Euronics.

 

Det jeg lurer på nå, er om pcen kan ha tatt skade av det som skjedde? Pcen fungerer helt fint tror jeg. Men virker litt treg. Vet ikke om det har noe med det som skjedde å gjøre, men bare lurer på om det KAN ha skjedd noe.

Antakelig primærkretsen i trafoen som har "brunnet opp", og tror nok det begrenser seg til bare det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...