Gå til innhold

MSI hovedkort med VIA chip(er)...

Joffer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et MSI MS-6712 med VIA KT400 chip. På hjemmesiden og på medfølgende CD finnes det mange småprogram som:

Etter å ha installert dem alle så føler jeg de gjør nesten akkurat det samme, med noen få forskjellige funksjoner/overvåking..

Så spørsmålet er jo det er noe vits i å installere noen av dem? PC Alert 4 hadde Cooler XP som viste seg å senke temperaturen på CPU'n synes jeg (en Athlon XP 2500+ Barton).. kanskje jeg bare bør installere den? Noen som har noen meninger/synspunkter/info om dette?

Har installert siste versjon av Hyperion 4-in-1 v4.48 (og har nettopp nyinstallert WinXP med SP1).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av programmene er nødvendige :)

Last ned speedfan, det har alt du trenger av overvåkingsmuligheter.

MVH Christian

Skrevet

PC alert 4 har som oppgave å kontrollere tempen og div andre ting på maskinen, mens Fuzzy logic kan du bruke til å software overklokke maksinen med FSB. Er ialle fall slik jeg husker det når jeg brukte VIA og MSI

Skrevet

Seff'ern så finner jeg litt svar rett etter at jeg nesten har gitt opp selv og prøvd å spørre her på forumet.

Det ser ikke ut til at MS-6712 støtter MSI Core Center, ihvertfall ikke om en ser på ikoner/bilder på siden om hovedkortet.

Klikker jeg på software linken for hovedkortet så ser jeg lengre nede under Fuzzy Logic 4 at det står:

NOTE : Fuzzy Logic 4 & PC Alert III/4 can't be run at the same time.

Jaja, da fant jeg kanskje løsningen selv. Siden PC Alert 4 har Cooler Xp så tror jeg jeg går for den.. Hva Fuzzy Logic 4 gjøre vet jeg enda ikke... PC Alerter overvåker og idler CPU ser det ut til :)

Update: Takk for kjappe svar - svarte på mitt eget innlegg da det ikke var noen som hadde svart etter et par minutter (siden jeg søkte videre).. derfor dette kanskje litt underlige svaret lengre nede i tråden...

Update 2.1: Da tester jeg "speedfan" (om jeg finner det, noe jeg sikkert gjør :) Dette er vel kanskje hjemmesiden: http://www.almico.com/speedfan.php ?). Har allerede installert PC Alert 4 da.. men det kan jo alltids avinstalleres.. men får sjekke ut Cooler XP litt først.. huff å varmt det er på datarommet nå.. og ute.. men med bilen på verksted så ble det "nerding" istedet for bading i dag...

Update 3: Oppdaterer denne tråden jeg istedet for å poste nye poster hele tiden. Nå restartet jeg maskinen med PC Alert 4 installert. Med en gang var CPU Temp på 63 grader. Jeg startet så Cooler XP fra PC Alert 4, og i løpet av ca 5 minutter er CPU temp'n ned til 55 grader.. nå var det bare å få startet Cooler XP automatisk da.. sist jeg prøvde det via 'startup' katalogen i Start->Programs så fikk jeg bare feilmelding :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...