Gå til innhold

Ingen Reaksjon på nytt system


Anbefalte innlegg

Nå er det like før alt går rett i søppelet

 

Har endelig satt sammen følgende:

-Lian Li PC-65

-Fortron-Source FSP350-60PN(PF)

-Abit v2.0

-AMD xp2500 "Barton" med silent Twin

-2x256 PC3200Geil Golden Dragon

-Seagate Barracuda V 120GB

-Geforce 4 Ti4200

 

Skulle starte opp systemet for første gang. Kun et lite blink på den blåe ledden på kabinettet. Ingen vifter starter, rammen og et annen rød led lyser. Ingen reaksjon i PSU

 

Noen forslag til en som begynner å bli mektig lei trøbbel i dag......se tidligere post i dag fra Feyd

 

Feyd

 

Tar en pause nå, trenger en oppmuntring

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv og start kun med CPU, en minnebrikke og HK. Dropp til og med Skjermkort! Se om du får noen POST peepkoder fra HK. Husk å sjekke alle jumpere på HK. Napp ut alle ledninger fra kabinett du ikke trenger, behold kun powerknapp. Funker det fremdeles ikke? Bytt minnebrikke. Har du ett annet skjermkort, test med det. Har du en annet Socket A CPU liggende å slenge, test med den. Dobbeltsjekk at du har jumpra Powerkabel riktig!

Napp ut alt av strømkabler med unntak av HK. Har du ett annet PSU, prøv med det.

 

Ofte er det minne som ikke funker, så om du kan få testet det i boxen til en kompis el. er det en fordel.

 

Det som alltid er en god ide er å "strippe" maskina helt. Har du gammelt utstyr liggende du vet funker, prøv med det.

 

Kan bare si "been there, done that", men det ordner seg alltids! Så lykke til! :)

Lenke til kommentar

Det går nok bra, jeg har bygget en del PCer og det er ikke ofte alt går utmerket etter første forsøk. Det er alltid noe, av egen erfaring er det enkelt å sette RAM brikken feil... eller at den rett og slett ikke sitter godt nok ned i. Men i ditt tilfelle... hmm...

 

Hvorfor lyser LEDene når PSU ikke reagerer ? Det er jo den som gir strøm til hele systemet.

 

Lykke til i morgen.

Lenke til kommentar

JAAAAA :woot:

 

Der var det iorden !!!!!

 

Alltid små filleting.....det var powerknappen som forskjøv seg inn i kabinettet førstegang jeg startet og dermed ble aldri "power on" signalet til PSU skikkelig sendt

 

Nå gjennstår bare å fikse en annen maskin som tok kvelden i går

 

Takker for hjelpen Jnzy og Bastoid

 

Forresten Bastoid, du snakker om POST peepkoder. Det er nettopp det denne andre maskinen gjør, piper 3 ganger. Har hørt indikasjoner om at dette er RAM feil, men hvorfor skulle pluselig 2 brikker ta kvelden samtidig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Forresten Bastoid, du snakker om POST peepkoder. Det er nettopp det denne andre maskinen gjør, piper 3 ganger. Har hørt indikasjoner om at dette er RAM feil, men hvorfor skulle pluselig 2 brikker ta kvelden samtidig?

 

Det er typisk RAM POST kode ja... Men det kan variere fra hovedkortfabrikant til hovedkortfabrikant. Søk på support sidene til fabrikanten, etter "POST beep" el.

Det er ikke sikkert begge brikkene har gått, men har en gått kan det gjøre at du får beepcode'n. Prøv en og en brikke, og se hvordan det går.

 

oBTW, grattis med ny _fungerende_ maskin ;)

Lenke til kommentar

Alt iorden nå Bastoid med den "gamle" som hadde visst nok skjermkort kontakt-problmer. Renset AGP porten med et dundermiddel som jeg ikke husker navnet på, så funka den som den skulle.

 

Værre med den andre som hadde problme med Powerknappen. Den sang bare som en ambulanse, det skal etter mange timer på supportforumet til Abit være CPU problemer. Men siden supporten var så dårlig for Abit sendte jeg inn både CPU og HK på angrefrist.

 

Aldri mer Abit på denne karen, skal kanskje teste ut Asus eller EPoX.

 

Men takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Alt iorden nå Bastoid med den "gamle" som hadde visst nok skjermkort kontakt-problmer. Renset AGP porten med et dundermiddel som jeg ikke husker navnet på, så funka den som den skulle.

 

Værre med den andre som hadde problme med Powerknappen. Den sang bare som en ambulanse, det skal etter mange timer på supportforumet til Abit være CPU problemer. Men siden supporten var så dårlig for Abit sendte jeg inn både CPU og HK på angrefrist.

 

Aldri mer Abit på denne karen, skal kanskje teste ut Asus eller EPoX.

 

Men takk for hjelpen

 

Med Asus kan du aldri tape. :)

 

Obtw, bare hyggelig =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...