Gå til innhold

BK: Hvilepause


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok av finken dette ja! Og mye mer enn bare ok når en ser bildet via linken. Ble førsteinntrykket som bestemte karakteren 3 her!

Denne blassheten som ikke bare du opplever , men både jeg og andre også, er nesten blitt en slik "vanesak" at en glemmer å gå inn på linken før det er "for seint".... ;)(Sorry):blush:

PS!

Etter å ha studert bildet via linken så hadde jeg nok havnet på en 4'er eller sågar en 5'er her.... Har sett bildet på både laptopen med "led-skjerm" og en stasjonær med "god" vanlig HD-skjerm skjerm, og på sistnevnte oppleves det ikke så blasst som på førstnevnte (bare for å ha nevnt det....) Via linken oppleves det nokså likt på begge (en ubetinget bedre opplevelse...) .... :)

Endret av smort1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et greit artsfoto av en stillesittende fugl. teknisk upåklagelig. Du har full kontroll over opptak og billedbehandling.

Opplever bildet som vanlig og kjedelig,karaktermessig vil jeg si 1 eller 2. Hvorfor? Jo fordi,alle klarer å ta slike bilder ved en fugleforing uten noen større anstrengelse,kun litt lett planlegging så bør det være i boks.

Bildet gir meg lite eller ingen ting som betrakter,har sett det 1000 vis av ganger før.

Neste steg bør kanskje være fluktbilder? noe vanskeligere,men desto mere interessant å betrakte.

Nå tenker du sikkert,for en idiot,kan han det bedre meg? Svaret er enkelt,nei,men jeg streber fortsatt for å få til noe spesielt,uten å lykkes. Men det får så være,min kritikk på bildet ditt går på min opplevelse av det og ikke hva jeg selv klarer å få til.

Så håper jeg du ser det er bildet jeg kritiserer og ikke deg som person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et greit artsfoto av en stillesittende fugl. teknisk upåklagelig. Du har full kontroll over opptak og billedbehandling.

Opplever bildet som vanlig og kjedelig,karaktermessig vil jeg si 1 eller 2. Hvorfor? Jo fordi,alle klarer å ta slike bilder ved en fugleforing uten noen større anstrengelse,kun litt lett planlegging så bør det være i boks.

Bildet gir meg lite eller ingen ting som betrakter,har sett det 1000 vis av ganger før.

Neste steg bør kanskje være fluktbilder? noe vanskeligere,men desto mere interessant å betrakte.

Nå tenker du sikkert,for en idiot,kan han det bedre meg? Svaret er enkelt,nei,men jeg streber fortsatt for å få til noe spesielt,uten å lykkes. Men det får så være,min kritikk på bildet ditt går på min opplevelse av det og ikke hva jeg selv klarer å få til.

Så håper jeg du ser det er bildet jeg kritiserer og ikke deg som person.

Hei Ketil.

Setter stor pris på dine ærlige betraktninger, og er tildels enig i det du skriver.

Når det er sagt er jeg veldig uenig at "alle" tar gode tekniske bilder selv på foringa under kontrollerte forhold. Det er bare å ta en titt på de forskjellige fora, så skjønner du hva jeg mener. For min del er jeg ganske fersk i faget, da jeg kun har drevet med dette et drøyt år. Jeg har selvfølgelig målsettinger om adskillig mer spektakulære bilder etter hvert, men det er viktig for meg å føle meg trygg på det rent tekniske i første omgang.Som de fleste her inne er jeg og mange med meg totalt amatører på de fleste områder. Om det er deg som setter karateren 2 på dette bilde, synes jeg det er helt ok så lenge du skriver en konstruktiv kommentar om nettopp hvorfor. Er bunnkarakter uten en kommentar forteller meg ingen verdens ting. Tar ditt innlegg overhode ikke personlig, snarere tvert om: En liten vekker og et spark bak har de fleste godt av. :)

 

Tusen takk for kommentaren Ketil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...