Gå til innhold

[Løst] div inne i en div, css


Anbefalte innlegg

jeg har en "div" som blir sentrert med websiden, altså "center"

 

ønsker en annen div, inne i den.

 

Denne skal være 40px unna left, marg og 20 px fra toppen, på "center" diven

Denne diven må holde seg der, på den posisjonen uansett hvor "center" diven flytter seg...

 

hvordan kan jeg få til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker vel ikke "<center>" taggen i html? Den er utdatert og vil skape problemer. Du kan sentrere en div med og gjøre dette:

 

#div {
position:absolute;
margin-left: -385px; /*Altså halvparten av width */
left:50%;
width:770px;
}

Evt. enda lettere kode:

#div {
   width: 770px;
   margin-left: auto;
   margin-right: auto;
}

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bruker vel ikke "<center>" taggen i html? Den er utdatert og vil skape problemer. Du kan sentrere en div med og gjøre dette:

 

#div {
position:absolute;
margin-left: -385px; /*Altså halvparten av width */
left:50%;
width:770px;
}

Evt. enda lettere kode:

#div {
   width: 770px;
   margin-left: auto;
   margin-right: auto;
}

 

Du bør teste dette i gamlere versjoner av internet explorer, det vil ikke midstille noe. Den metoden jeg brukte vil funke på begge.

Lenke til kommentar

Du bør teste dette i gamlere versjoner av internet explorer, det vil ikke midstille noe. Den metoden jeg brukte vil funke på begge.

 

Og hvorfor skal man støtte gamle versjoner av IE? I min nettløsning får man beskjed om å oppgradere før man kan bruke den fullt ut :)

 

Å finne frem en kalkulator og dele ett tall på 2 enn å skrive auto er ikke et stort problem. Skolepcer har som oftest en gamlere versjon av IE, er alltid greit og ha en side som støtter mest mulig browsere.

Lenke til kommentar

Ja, det er lett når DIVen har en fast bredde, men hvis den ikke har det? Skal du kjøre masse JS for å regne dette ut for trege nettlesere?

 

Det er ingenting galt i å støtte flest mulig nettlesere, men holder man seg til retningslinjene fra W3C burde man egentlig drite i hvordan gamle nettlesere takler det, det fører bare til at folk aldri oppgraderer.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...