Gå til innhold

Når kommer Defy+?


jingt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Defy og Sony Ericsson Xperia Active, disse to vil jeg vurdere som ganske like til det meste. Ulempe Defy, kamera, ulempe Activa skjermstørrelse. Så jeg ville ha ventet på Defy+ som får totalt sett en bedre telefon med riktig skjermstørrelse.

 

Takker. Høres ut som klok tale :-)

Men fortsatt ingen som vet når?

Lenke til kommentar

Oj, dette var "skumle" nyheter - kanskje den ikke kommer...!!

Blazius sier han valgte Xperia i steden. Men hva med Defy uten + ? Den har riktignok Android 2.2, men kan kanskje oppgraderes til 2.3? For den har større skjerm enn Xperia, og det er eg (litt) ønskelig for meg. Eller hva sier du Blazius - er du fornøyd?

Dette med regionale forskjeller på Defy+ kjøpt i utlandet - også i Norge, faktisk, men levert fra/via Tyskland, noen som vet om det er noe der? Kanskje bare språket? Og et nytt tastatur tar vel vare på æ, ø og å uansett, eller? Bruker SwiftKey X i dag.

Lenke til kommentar

Dette med regionale forskjeller på Defy+ kjøpt i utlandet - også i Norge, faktisk, men levert fra/via Tyskland, noen som vet om det er noe der? Kanskje bare språket? Og et nytt tastatur tar vel vare på æ, ø og å uansett, eller? Bruker SwiftKey X i dag.

 

Jeg kjøpte Defy+ fra Expansys, og fikk med fransk bruksanvisning etc. Men på telefonen er det bare å bytte språk til engelsk og installere f.eks. Scandinavian keyboard... Jeg er strålende fornøyd!

 

Fikk forøvrig telefonen dagen etter jeg bestilte.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Defy+ fra Expansys, og fikk med fransk bruksanvisning etc. Men på telefonen er det bare å bytte språk til engelsk og installere f.eks. Scandinavian keyboard... Jeg er strålende fornøyd!

 

Fikk forøvrig telefonen dagen etter jeg bestilte.

 

Imponerende! Sjekket nettstedet - ser jo greit ut. Så du tar ingen forbehold så langt? Sammenlignet også Defy+ med Galaxy Xcover - Galaxyen ramlet etter min mening helt igjennom på skjerm, kamera og prosessor.. LINK HER Og tester sier den bare er "lower mid-range". Så da så - spørs om jeg ikke må følge ditt eksempel.

Lenke til kommentar

Imponerende! Sjekket nettstedet - ser jo greit ut. Så du tar ingen forbehold så langt? Sammenlignet også Defy+ med Galaxy Xcover - Galaxyen ramlet etter min mening helt igjennom på skjerm, kamera og prosessor.. LINK HER Og tester sier den bare er "lower mid-range". Så da så - spørs om jeg ikke må følge ditt eksempel.

 

Nei, eneste forbehold jeg i så fall måtte ta er at jeg selv ikke har særlig erfaring med Android... Men det første du blir spurt om når du slår den på er språk, og det å installere et annet tastatur var også helt rett frem. Vil tro at det ikke er noen forskjell her fra andre Android telefoner, og det eneste man mister ved å vente på en evt. norsk versjon vil jeg tippe er norsk manual og menyer på telefonen. Jeg ville uansett valgt engelsk, og så ingen grunn til å vente i uvisshet om det kommer en norsk utgave...

 

Ellers valgte jeg denne telefonen p.g.a. spesifikasjonene, og da spesielt skjermoppløsning. Må si den står til forventningene, og veldig glad for at jeg kjøpte denne fremfor SE Active som vel er det eneste aktuelle alternativet tilgjengelig i Norge nå.

Endret av buddha
Lenke til kommentar

Ang. skjermstørrelse, så utnytter Defy+ plassen veldig bra. Betre enn dei fleste andre telefoner eg har sett faktisk. Den er fyrisk mindre enn Samsung Xcover, men har større skjerm med mykje høgere oppløsning.

 

Å bestille fra expansys funker greit nok. Dei har eit litt tungvint betalingssystem, men leveranser går veldig kjapt.

Lenke til kommentar

Ang. skjermstørrelse, så utnytter Defy+ plassen veldig bra. Betre enn dei fleste andre telefoner eg har sett faktisk. Den er fyrisk mindre enn Samsung Xcover, men har større skjerm med mykje høgere oppløsning.

 

Jepp, der ble jeg positivt overrasket! Telefonen er liten og kompakt, og mindre enn andre med både mindre skjerm og dårligere oppløsning. Ikke noe problem å ha denne i bukselomma...

Lenke til kommentar

Ang. skjermstørrelse, så utnytter Defy+ plassen veldig bra. Betre enn dei fleste andre telefoner eg har sett faktisk. Den er fyrisk mindre enn Samsung Xcover, men har større skjerm med mykje høgere oppløsning.

 

Å bestille fra expansys funker greit nok. Dei har eit litt tungvint betalingssystem, men leveranser går veldig kjapt.

 

Jeg la inn ordre hos expansys i går etter å ha ringt motorolas servicetelefon og funnet ut at de foreløpig var de eneste som tilbød telefonen i Norge. Etter å ha lagt inn ordren på nett fikk jeg to eposter med beskjed om a sende scan av ID og bankkort, og i den andre beskjed om at jeg må fortolle varene selv. Den første overbeviste meg om at nettbutikken deres var scam, og den andre om at det var ulovlig markedsføring på gang og muligens avskrivning av forbrukerrettigheter. Hvis de oppgir pris på norsk (.no) nettside med med moms kan vel ikke de komme og kreve i etterkant at forbruker skal ta seg av import, fortolling og moms?

 

Hva er deres erfaringer med expansys ift vareinnføring, garantisaker og rettigheter?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke handlet hos dem, men rutinene du beskriver er ikke uvanlige blant mindre nettbutikker i utlandet ved kjøp av dyre varer. Det trenger ikke være svindel. Fortolling er en kurant sak, men husk at dette betyr 25% MVA pluss gebyrer (100-400 kr alt etter speditør), og potensielt noen ukers forsinkelse dersom du er uheldig. Og ja, handler du fra firma uten norsk representant har du ingen reklamasjonsrett etter norske regler. Det at de har norske nettsider har lite å si.

Lenke til kommentar

Kravet om inscanna dokumentasjon blei for drøyt for meg òg, så eg valgte å betale med bank transfer istaden. Det blei eit gebyr på 60 kroner ekstra, men stoler ikkje på å ha personlig dokumentasjon liggande på servere til eit tilfeldig firma. Sjølv om ein stoler på dei, så veit ein jo aldri om dei har god nok sikkerhet mot hackere o.l.

 

Når betalinga gjekk igjennom sendte dei mobilen med DHL som tar av seg fortolling for deg. Eg har endå ikkje fått fakturaen fra DHL, så er usikker på kva gebyr for fortolling kjem til å bli. Rekner forsåvidt med å ende opp rett oppunder samme pris som dustinhome har lagt seg på totalt sett. Hadde sikkert bestilt den der hadde eg visst at dei skulle tilby den i nær framtid.

Lenke til kommentar

Hei!

Vurderer både Defy + og Xperia Active. Hovedformålet mitt blir å bruke telefonen ved trening. Er derfor avhengig av at pulsbelte (polar med bluetooth) og GPS fungerer bra, og har en god batteritid.

 

Er det noen som har erfaringer med dette? Ved at active skal virke bra med pulsbelte, men hører den går tom for strøm fort.

Hvordan er det med bruk av GPS, er dette gratis?

 

Mvh

Vestlia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...