Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Døgnrytme og kosthold problemer.


pmiddy

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg er en ungdom på 18 år med lærlingplass som sliter med døgnrytme og kosthold.

 

Døgnrytme: På hverdager sitter jeg på pcen til kl 2-3 på natta og våkner ca i 6-7 tia. Dette skjer hver eneste dag. Det blir ca 5 timer med søvn hver dag. Jeg blir nemlig ikke trøtt på natta, og når jeg faktisk blir trøtt, så har jeg ikke lyst til å sove fordi jeg spiller / Ser på tv serier.

I helgene sover jeg godt. Eneste problemet er søndager. På søndag står jeg opp i ca 2-3 tia, og døgner til mandag. Dette gjør da et jeg blir helt utslitt på jobb!

 

Har dere noen tips til hvordan jeg skal TVINGE meg selv til sengs tidlig? jeg hater å ligge i sengen uten å få sove!

 

kosthold:

 

Jeg spiser veldig dårlig. For det første spiser jeg pizza nesten annenhver dag, for det andre spiser jeg bare 3-4 ganger daglig. Så det jeg lurer på her er egentlig... Hvor ofte er det normalt og spise, og til hvilke tider? Jeg spiser aldri frokost, og hvis jeg gjør, er det en snickers sjokolade. Grunnen til pizza er at det er utrolig lett å lage, og det andre i kjøleskapet frister liksom ikke....

 

 

 

-takk

 

(hvis det jeg skriver her er dårlig formulert, er det fordi jeg har døgna:p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...og når jeg faktisk blir trøtt, så har jeg ikke lyst til å sove fordi jeg spiller / Ser på tv serier.

 

Grunnen til pizza er at det er utrolig lett å lage, og det andre i kjøleskapet frister liksom ikke....

 

Av de to setningene her virker det som at det kun er ett svar på dette: Selvdisiplin! Skjerp deg og ta ansvar, med andre ord. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...