Gå til innhold

DELL U2311H vs Eizo EV2313WT-BK


Grreven

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter ny skjerm, og ser begge disse er på tilbud.

Sitter nå med en gammel Samsung SyncMaster 930bf og den når ikke kravene mine lengre.

 

Eizo EV2313WT-BK

DELL U2311H

 

Er det noen med erfaringer fra disse?

 

Primært sett vil jeg bruke PC-en til alt. Kommer nok til å spille mest av Diablo 3 og den type når det er lansert. Allikevel blir det nok litt CSS og kanskje andre typer FPS, men ikke så mye.

Film blir nok også en viktig faktor i tillegg til innsynsvinkel.

 

Responstiden er jo ikke akkurat av den laveste og derfor er jeg litt redd for at skjermen ikke klarer å holde følge i Audiosurf.

(Se på den nederste skjermen til venstre, Ninja Mono) Er kanskje verdt å nevne at spillet går litt kjappere enn det videoen viser.

 

 

Litt kronglete skrevet og beklager for det, men dersom der er noe som er uklart og/eller som jeg har glemt å nevne så spør gjerne.

 

På forhånd, takk!

 

EDIT: Bør jeg heller gå for en 120Hz skjerm? Er det andre skjermer som dere heller ville anbefalt til mitt bruk?

Endret av Grreven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for Dell-en da den er den beste allroundskjermen av de to. Tenker spesielt på innsynsvinkel, farge & kontrast pga det gode e-IPS-panelet, samt at Dell er et kvalitetsmerke når det kommer til skjermer. :)

 

Responstiden tror jeg er god nok for casual/semi-proffe FPS-spillere. Jeg har en 24" Dell-skjerm selv med samme responstid og har ikke opplevd noe problem med ghosting i f.eks. BF3. :)

 

(http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1275291737)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...