Gå til innhold

Anbefaling av projektor 10-15k


Hvilken skal jeg kjøpe ?  

3 stemmer

  1. 1. Jeg ville kjøpt

    • Mitsubishi HC3200
      0
    • Optoma HD82
      0
    • En annen Projektor FullHD
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt ingen av dem...

 

Ville gått for Epson TW4400, etter hva jeg har lest så er bildekvaliteten på denne nå bedre en DLP i samme pris segment og den er veldig plasserings vennlig. Er bare å lese litt på diverse tester og på avforum.no så skjønner du fort tegninga.

 

http://www.avshop.no...508555;c:100468

 

EDIT: Og DLP kan være forferdelig om du er sensitiv til regnbue effekten...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Vurderer også 3d projektor.

Var innom HiFiklubben og testet Optoma HD33, men ble kanskje ikke helt blown away.. Vurderer da Optoma HD 300X eller den mye dyrere HD83. HD83 koster 19.990 nå..

Tittet på HD87 også, og bildet var meget bra! Men i og med at det blir mye spilling så ønsker jeg meg 3D, noe HD87 altså ikke er..

 

Hvilke andre 3D projektorer er det rundt 20k som virkelig duger? Eller må man opp på Sony sin HW30 før man endelig " er i mål..."?

 

 

Edit: Ser at Epson frister med mye nytt også! TW6000W virker som en god kandidat!

https://neon.epson-europe.com/no/no/corporatesite/products/product.php/id/11237

Endret av ArildVonRaven
Lenke til kommentar

Hva var det som ikke var helt bra med HD33 ?

 

 

Virket som det var litt crosstalk.. Med en gang jeg fokuserte på det så ble det litt plagsomt.

Så kun på film og ikke f.eks xbox/PS3.

 

Smører meg med noe tolmodighet og ser an Optoma HD83 og ikke minst Epson EH-TW6000(W).

Epson EH 4400 er jo nå en klassiker, så jeg har faktisk trua på Epson her.

 

Men Battlefield 3 er en uke unna, så jeg har egentlig ikke all verdens tid;)

Lenke til kommentar

Jeg går for rammelerret. Da jeg har eget kino/musikkrom på 4x4,5x2,2 meter..

Vet ikke om jeg skal prøve ett billig ett... Invideo har jo lerret til 3k.

 

Lydmessig, så har jeg alt untatt en surround reciver med HDMI og 3D støtte.

 

Men jeg bør få lagt opp egen kurs og hivd litt mer rot..

 

Regner med å kjøpe projektor i november/desember..

om jeg ser at jeg har råd, så går jeg for HD83. Får se hvordan det blir med den "nye" lønna :)

Endret av fjaeran
Lenke til kommentar

Leser om den nye Epson 6000 og det ser meget lovende ut.

Med veiledende pris på under 15000k og 480hz så lukter jeg en vinner for min del.

De som har sett denne serien i presentasjon forteller om at den er vannvittig lyssterk, samt at crosstalk er ikke eksisterende! Dette er for meg meget viktig så slipper man å bli "sliten" i øynene. Det at den er lyssterk er også meget viktig ved bruk av 3D-briller da mye av lyset forsvinner i glasset..

 

MEn skal prøve å få sett på HD83 i askjon før jeg bestemmer meg:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke sett HD33 selv enda, skal riktignok innom hifi klubben å ta en titt i dag, men rart at du du har opplevde crosstalk på den, DLP skal jo i utgangspunktet ha fint lite cross samt at alle reviews som er av prosjektoren har jo slått fast at den er fri for crosstalk :(

Lenke til kommentar

Har ikke sett HD33 selv enda, skal riktignok innom hifi klubben å ta en titt i dag, men rart at du du har opplevde crosstalk på den, DLP skal jo i utgangspunktet ha fint lite cross samt at alle reviews som er av prosjektoren har jo slått fast at den er fri for crosstalk :(

Si fra hva din mening er da. For jeg har ikke slått fra meg HD33 enda.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg ble ikke imponert HD33'n! 2d bilde var helt greit, mens 3d'n ble jeg ikke veldig imponert av.

 

Har en Epson TW3200 som jeg faktisk syntes bilde var bedre på en HD33'n (i tilegg så er den jo en god del rimligere)... Har riktig nok også bestilt meg en TW6000 for å teste denne, så muligens jeg ender opp med TW6000 in the end.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...