Gå til innhold

Prosjekt PcBox


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Jeg er 15 år og elsker å spille date, jeg vet noe basisk om pc deler, men kan en del om spill og div programmer. (ikke koding)

 

Så kom jeg og kameraten min på en ide. Den gikk ut på at vi skulle prøve å skaffe en ps2 fat for å så ta pc deler i den og boote den. (ultimate lan kabinett eller? :p ). Men tiden gikk, og ingen playstation vi fant. Så så jeg litt på finn om xbox (den gamle) og dæng, der fant jeg en som jeg tror var softmod chippet ( fordi garanti sealen var brutt + at det var en wd 160 gb der ) Selgren nevnte ikke noe om dette, og han solgte den for meg for 200 kr, inkl 4 håndkontroller. Jeg kjøpte også en PS1 (Den gamle) som kameraten min (blir nok mest hans, men skal også en del av kaka). Den tenker jeg på at vi begynner litt senere.

 

Så, operasjon PcBox blir en XBOX med pcdeler. Delene vill hovedsaklig bli gamle laptop deler (spessielt fordi de har innebygd grafikkkort), om vi mangler noen deler så har kameraten min noen defekte deler (kanskje noen fungerende gamle deler). Det ultimate målet vill å kunne ha xp (eller windows 7 om mulig). Jeg har også (om mulig) ha en emulator (xbox emulator) med de orginale kontrollene, jeg er redd for at jeg må bruke org kontroll inngang til usb inngang, men kanskje jeg får monter de orginale inngangen til hovedkortet.

 

Del 1: Jeg har åpnet opp xboxen, den så ikke så alt for ille ut, noen riper på toppen men de er ikke så synlige, jeg har tatt ut alle delene for å så støvsuge de.

 

Lokket fra undersiden

 

post-204440-0-01863100-1318598718_thumb.jpg

 

 

De interne delene (man kan ikke se hovedkortet)

 

post-204440-0-63692400-1318598603_thumb.jpg

 

 

Jeg har klart å kutte av en leding som gikk til hovedkortet fordi jeg skal kunne ta den ut og støvsuge, siden jeg kommer til å erstatte dette med et annet hovedkort så tenkte jeg at det kunne ikke skade ( men det gjenstår å se hvor bra deler jeg får tak i) da xbox delene er ikke så veldig bra akkurat (met tanke på ytelse mot nådagens spillmaskiner)(tenkte å legge specsa i en spoiler , men vet ikke hvordan jeg gjør det gitt). Men jeg har møtt på et problem, det er hvordan jeg skal få fjernet en chip som sitter på siden. Den er ikke koblet til hovedkortet på noen måte, den bare sitter der på siden og har en SEIG teip på seg, så får ikke fjerna den

 

post-204440-0-88605500-1318599616_thumb.jpg

 

Hovedkortet:

 

post-204440-0-17649200-1318599743_thumb.jpg

 

Resten av delene:

 

post-204440-0-26575100-1318599785_thumb.jpg

Om du har noe å si eller om du lurer på noe så post i kommentartråden Kommentartråd!

 

P.S Beklager for dårlige bilder, tatt med Iphonen min

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ting begynner å skje! Dette er da alt for seint (pga mye lekser og et par prøve eksamer)

 

Det som har skjedd er at jeg har blitt sponset av Fractal Design (første posten blir oppdatert) og får et par 40 mm vifter. Usikkert når de kommer da :p

 

Pcer forventer jeg å få tak i marra, men jeg skal også arrangere lan så kan hende at det blir litt sitlle (får se til uka)

 

Stay tuned for more! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...