Gå til innhold

2 skjermer? (Splitscreen/dualscreen)


Anbefalte innlegg

For en tid tilbake i en jobbsituasjon koste jeg meg stort med et Matrox (450 et eller annet) kort og 2x 21" skjermer. I dette setuppet hadde jeg en type dobbel desktop på en måte (tror det heter splitscreen, sikkert en matrox greie) der istedenfor bare 2 skjermer var liksom hver skjerm en halv desktop - eksempel 1024x2096 oppløsning. Dette funket helt suverent med mye grafisk arbeide der man hadde flere programmer oppe samtidig og dro bare musa til enden av den ene skjermen og den dukket opp på den andre.

 

Men, til det jeg lurer på - jeg har idag et ati kort, helt vanlig 9700 pro mener jeg, og nå plutselig en ekstra skjerm stående. Jeg plugget i begge da det er to skjermutganger på dette kortet, men fikk da bare 2 skjermer med samme desktop, ie den ene bare kopierte den andre (dualscreen?). Det så ikke ut til å være mulighet for å splitte desktoppen i to som på matrox kortet, ihvertfall ikke ut fra standard ati instillinger.

 

Er det noen som vet om det er mulig? Evt. med ekstra utstyr eller kanskje 3rd-parts programmer eller lignende? En slik 'billig' løsning hadde vært å foretrekke fremfor et nytt grafikk kort.

 

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, dette er 100% mulig å få til :) Jeg hadde to skjermer når jeg hadde laptop, en 17" LCD sammen med 15" laptopskjærmen.

 

I windows XP gjør du følgende: Høyreklikk på skrivebordet, velg properties. Velg tab'en lengst til høyre, her bør du se bilde av to skjermer. Merk av skjerm nummer to (bare click på den) og velg "extend my desktop to this monitor" eller noe slikt.

 

Beklager om dette ikke stemmer 100%, sitter på jobben nå med win2K så jeg husker ikke nøyaktig hvordan det så ut :) Men det skal hvertfall fungere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...