Gå til innhold

Duger dette skjermkortet fortsatt?


Eddie123

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere sterkt å kjøpe et nytt skjermkort, og har tittet litt på dette:

 

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=100...lAction=details

 

Duger dette fortsatt, til den prisen, eller kan jeg få bedre kort til det samme (ca 1200) ?

 

Jeg har en HP maskin (jada, bare le)... en Pavillion 750.no, med XP 1800 og et MX 400 kort fra før. Liker derfor best ideen med et kort som bruker samme driverne som det jeg allerede har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurdere sterkt å kjøpe et nytt skjermkort, og har tittet litt på dette:

 

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=100...lAction=details

 

Duger dette fortsatt, til den prisen, eller kan jeg få bedre kort til det samme (ca 1200) ?

 

Jeg har en HP maskin (jada, bare le)... en Pavillion 750.no, med XP 1800 og et MX 400 kort fra før. Liker derfor best ideen med et kort som bruker samme driverne som det jeg allerede har.

Ja, det skjermkortet duger fortsatt. Men du må finne deg i å sette ned detaljene noe i de nyeste spillene. Likevel er det skjermkortet kanskje det beste for din maskin.

 

Jeg har selv samme Aopen-kort (men den "gamle" Ti 4200 utgaven uten AGP 8X), og synes det er ganske så dugelig. Selv sitter jeg på en Athlon XP 2000 :-)

 

EDIT:

Jeg synes at prisen så litt høy ut, siden man ikke får TV-in på kjøpet, hvilket jeg fikk for kr 1700,- for ett år siden...

Lenke til kommentar
Er dette kortet kompatiblet med min maskin, da?

 

Altså, er AGP 8X kompatibelt? Tror ikke min maskin har bedre enn 2X, eller 4X.....

Det er ikke noe problem! AGP 8X er "bakoverkompatibel" med AGP 4X (muligens 2x også, men du har nesten helt sikkert støtte for AGP 4X).

 

Men som sagt: Jeg tror du kan finne andre Geforce 4 Ti4200 til en lavere pris enn Aopen-kortet. Jeg ville iallfall ikke spandert mer enn èn høvding for et skjermkort i "den klassen".

Lenke til kommentar

EDIT:

Jeg synes at prisen så litt høy ut, siden man ikke får TV-in på kjøpet, hvilket jeg fikk for kr 1700,- for ett år siden...

 

Har samme kortet som du, og er også bra fornøyd (etter at jeg fjerna vifta og satte inn Zalman vifteløs kjøler). Forøvrig er dette nye kortet også med videoinngang.

 

Grensesnitt

1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)

1 x DVI-D - 24-pin digital DVI

1 x S-videoutgang

1 x S-video-inngang

1 x kompositt videoutgang - RCA

1 x kompositt videoinngang - RCA

Lenke til kommentar

Hei, og takker for alle svar så langt.

 

Jeg har forstått at dere synes dette er et bra kort til mitt bruk, men finnes det noe nyere, som gir like mye for pengene?

 

Har ikke fulgt så veldig nøye med på dele-fronten i det siste, og slik som utviklingen går, så er det tungt å prøve å ta seg inn !!! :-)

Lenke til kommentar

Du kan jo vurdere et brukt kort også, siden du skal ha et litt eldre. Har nettopp kjøpt et Creative GeForce 3 Ti500 til kr 400 på QXL. Litt dårligere enn GF4 Ti4200, men helt greit til min maskin (PIII 1,3 Ghz). Har sett endel Ti4X00 kort på QXL til mellom 600 og 1500 kr, alt etter hvilket du skal ha.

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat ny maskin, og valgte et slikt kort og er svært fornøyd. Bl.a. er driverene til Nvidia bedre enn ATI sine (synes jeg). Nå er ikke jeg noen 'hardcore' gamer, men tar frem Q3 en gang i blant og er imponert over framerate/oppløsning med dette kortet. DirectX 9 spill kan du bare glemme, men da skal du jo ut med 3-4000 for å få en _noenlunde_ framerate. Jeg venter gjerne et par år ;-)

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...