Ideal Skrevet 11. oktober 2011 Skrevet 11. oktober 2011 Du må fortelle hvilken motor som sitter i denne. Om dette er en TiD diesel, så er motoren opprinnelig fra Alfa Romeo. Denne motoren har da "virvelspjell", som skal skape virvler i innsugsmanifold, dette roterer og aktiveres av en slik adaptiv solenoidmotor. Virvelspjellet er kun opplagret i plastikk, dette blir utslitt og det låser seg. Da lærer den adaptive saken at denne ikke rører seg. Resultatet er at du må bytte begge deler. Det koster ca 20 tusen. I Sverige. Ellers må du regne med at dynamo vil ryke fra 60 til 90 tusen kilometer. Skikkelig mandagsmotor på den, dersom det er en slik alfa romeo motor du har.
SM# Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Skrevet 11. oktober 2011 (endret) . Endret 7. mars 2012 av SM#
Ideal Skrevet 11. oktober 2011 Skrevet 11. oktober 2011 Nei, altså jeg kan jo ikke stille noen diagnose over internett. Jeg bare sier at det er mye krøll med den alfaromeo motoren som sitter i der. Det kan være mye annet rart også. Det er et svensk saab forum der veldig mye av dette står. http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=18&t=268071 og http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=2736273 Det er vel EGR og virvelspjell som er vanlige problemer. Hør hva han ene svensken sier om symptom på EGR svikt: Ofta startar den segt och den blir jätteseg på gaspådrag. Tror du har feilkilden din der Husk at i alle reklamasjonssaker er det lurt å få sjekket feilen av uavhengig 3. part i tillegg, dersom forhandler gjør seg vanskelig.
SM# Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Skrevet 11. oktober 2011 (endret) . Endret 7. mars 2012 av SM#
>Jonas< Skrevet 12. oktober 2011 Skrevet 12. oktober 2011 Nybilgarantien er jo gitt av importøren (ut over produsentens garanti), så du skal i utgangspunktet kunne henvende deg til en forhandler tilknyttet importøren.
gxi Skrevet 12. oktober 2011 Skrevet 12. oktober 2011 Ville nå kanskje heller tenkt på glødepluggene førs og fremst..
Ideal Skrevet 12. oktober 2011 Skrevet 12. oktober 2011 (endret) jeg personlig nok ville ha satset på å selge denne bilen så fort som mulig, før det ble virkelig store utgifter på å fikse på denne her. For det blir fort veldig, veldig dyrt med den italienske motoren siden visse ting bare ryker om og om igjen. Off topic javel, men.. sånn er det. Endret 12. oktober 2011 av Ideal
SM# Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Skrevet 12. oktober 2011 (endret) . Endret 7. mars 2012 av SM#
untouch4ble Skrevet 12. oktober 2011 Skrevet 12. oktober 2011 Har du hørt/sjekket med saabforumet? Selv om kunnskapen er størst på bensinturbo der finnes det også en del kunnskap om Tid motoren til Fiat.
SM# Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Skrevet 12. oktober 2011 (endret) . Endret 7. mars 2012 av SM#
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå