Gå til innhold

Kjøpe mobil fra utlandet.


Nixxy

Anbefalte innlegg

Har ett spørsmål om dette.

 

Om jeg kjøper en mobiltelefon fra utlandet, ta USA for eksempel, hvordan vil den telefonen være i forhold til en norsk-kjøpt telefon?

Vet det ikke vil være norske taster og slik (noe som det går ann å laste ned ved siden av, om jeg ikke tar feil?), men hva annet? Vil jeg kunne få den til å bli som en norsk-kjøpt mobil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må huske på at det er kjempeforskjell på garanti, og på hvor lett det er å få hjelp om det skulle være noe galt med telefonen.

 

Alt etter hvor du kjøper telefonen kan den også være låst eller ha begrenset funksjonalitet.

 

Mener ikke at det er noe galt med å kjøpe telefon i utlandet, men vil bare minne om at dette er ting du burde være klar over før du drar og handler :)

Lenke til kommentar

Det at garantier ikke nødvendigvis vil fungere her er jeg fullt klar over. Har aldri noe gang trengt å benytte meg av garantier ved ødelagt mobil ol. så det er nok ikke noe som trekker mye ned. :-)

 

Tenker mest på mobil fra Ebay, hvor det kan bli betydelig billigere å kjøpe fra enn i Norge, og der kan mobilene komme fra både USA og andre steder.

 

Det som er det største problemet for meg, er at jeg ikke vet hvordan telefonen vil være, sammenlignet med en lik mobil kjøpt i Norge. Og om den eventuelt ville vært vanskelig å "gjøre om".

Lenke til kommentar

Det viktigste å passe på er at du kjøper en telefon som støtter GSM-nettet, og ikke (bare) CDMA. Bortsett fra det er det viktig å sjekke om telefonen er låst til en bestemt operatør. Er den det så vil det trolig bli vanskelig, men ikke nødvendigvis umulig, å få låst den opp fra Norge, da det er kun operatøren den er låst til som kan låse den opp.

 

Noen modeller kan nok få norsk språk, men det gjelder nok ikke alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...