Gå til innhold

Får elendig opplastingshastighet på nettet helt uten videre


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I går kveld begynte plutselig nettet å oppføre seg rart, og alt gikk veldig treigt.

Jeg tenkte ikke så masse over det og gikk til sengs.

Men i dag er det fortsatt like teit, og når jeg endelig klarte å laste opp speedtest.net fant jeg ut at jeg har over 20mb/s i download, men bare 0,44mb/s i upload. Og dette er fibernett fra Altibox, så det skal være 20/20.

Dette er iallfall veldig kjedelig, for jeg kan nesten ikke bruke maskinen til noe som helst uten å måtte vente i flere minutter på en reaksjon.

 

Maskinen er ganske ny, og jeg har bygget den selv. Har brukt den flere ganger tidligere uten problemer, så det er bare plutselig at dette har skjedd. Så jeg mistenker nettet.

Men så har det seg slik at hjemmesentralen er oppe i huset til hybelverten. Jeg bor i sokkelen og bruker nettet via trådløs. Så jeg kan ikke nappe ut ledningen og sette den i igjen for å se om det hjelper. Jeg har bodd her siden august, og det har ikke vært noe problem før nå. Nå skal det også sies at jeg har brukt bærbar fram til nå, og at jeg ikke har kunnet bruke den stasjonære før mora mi kom med den i går.

 

Jeg mistenker også at det kan være maskina sin skyld. For det trådløse nettverkskortet som står i den er et billig kort fra Clas Ohlson. Jeg trengte bare et nettverkskort til en gang jeg skulle på LAN med noen kompiser, så jeg kjøpte like så greit bare et billig ett. Kortet er at typen Gigabyte GN-WP01GS PCI WLAN Card(Turbo). Er det mulig at det er kortet som ikke strekker til i og med at jeg sitter nede i sokkelen og dermed er et stykke unna hjemmesentralen?

 

Uansett.. alt av hjelp mottas med takk!

 

- Meni

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort det, men det ble ikke noe bedre av den grunn. For det som er rart er at jeg kan sitte på den stasjonære og den bærbare på samme tid, hvor jeg da har supert nett på den bærbare, mens den stasjonære er helt balle. Playstation'en har også godt signal, samt TVen og dama sin bærbare. Så jeg tror det er den stasjonære som ikke er helt som den skal være -.-

Lenke til kommentar

Har bestilt nytt nettverkskort. 350 kroner for et kort som støtter opp til 300 mb/s, og som også har tre antenner. Skal være mulig å sitte 15 meter fra routeren med dette kortet. Så håper det er verdt pengene. Kjøpte GT5 for 150 (til PS3) samtidig bare fordi det var så billig ^^

 

For som jeg nevnte så er det kortet jeg har nå et billig kort fra Clas Ohlson, og det støtter en hastighet opp til 54mb/s og har en rekkevidde på bare noen meter. Så hvis det er et gulv i mellom osv. funker det tydeligvis ikke. Jeg kom fram til at det måtte være noe galt med kortet når jeg fikk inn signal på telefonen. Det er en gammel iPhone 3GS, og antenna er ødelagt, så jeg er heldig hvis jeg får inn noe trådløst nett på den. Så når til og med den klarte å få inn signal, så ble det nytt kort på maskina :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...