Gå til innhold

2 Mac og fjernstyring


Anbefalte innlegg

Hei, har to Mac`er. En 27" iMac forrige generasjon og en MBP 15" nyeste generasjon.

Er det en måte jeg kan fjernstyre dem fra hverandre? Et program eller liknende.

Tenker å koble maskinene til hverandre med P2P nettverk.

 

Jeg tenker ikke på fjernstyring som i Teamviewer, men som der jeg kan gå inn i f.eks et terminalvindu (eller lignende) og skrive en enkel kommando som starter f.eks Mail på den andre maskinen.

 

Jeg tror ikke den finne en innebygd kommando for det på Mac`en, men finnes det et program der ute som kan gjøre det for meg?

Gjerne med at jeg skriver inn et selvlagd passord eller passordet på maskinen jeg skal utføre kommandoen på.

 

Har lett lit rundt men finner lite hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, hvorfor vil du ha muligheten til å åpne mail på en annen maskin uten å ha fjernstyrings muligheten? Får ikke brukt programmet...

 

Mac har terminal, du kan åpne alle programmer bare ved å gå til mappen programmet ligger i, deretter bruke open kommandoen. Evt hvis det er en applikasjon bruk open -a 'programnavn', bør starte programmet du vil ha, men du får null tilbakemelding på at noe skjer med mindre du ser skjermen enten via remote, eller lokalt.

 

Bedre om du forklarer hva du faktisk vil, dele filer? Tulle med bruker på den andre maskinen? Rote rundt i mapper?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...