Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC problem: feil deler eller skade på CPU/hovedkort


Anbefalte innlegg

Føler meg lit som en dritsekk for at jeg ber om hjelp i første post på forumet, og er ikke helt sikker på om det hører hjemme her, men here goes.

 

Kjøpte for en stund siden ny stasjonær PC i deler (liste over deler lenger ned i posten), hadde desverre et uhell og glapp CPUen da jeg skulle sette den inn og kan ha kommet borti taggene under. Når jeg så starta pc'n lyste det rødt i hovedkortet under CPU failure. Mistenker at det er pga uhellet, men ifølge han som hjalp meg med å velge deler kan det også være noe med at hovedkortet og CPU'en ikke passer sammen. Problemet er at han som hjalp meg er en perifer venn som ikke svarer på spørsmål om hjelp og jeg selv vet ingenting om hardwareproblemer (jeg prøvde å google cpu+hovedkort uten at jeg skjønte mye av det som kom opp). Så om noen gidder å sjekke om problemet kan komme av noe annet enn at hovedkortet/CPUen er fysisk skadet gjør dere en kunskapsløs gamer en kjempetjeneste.

 

Deler i PCn

XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5

PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 1.00 619274

Intel® Core? i5-2500K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed

Kingston DDR3 HyperX PnP 1600MHz 8GB Kit w/two HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27

ASUS P8P67 EVO B3, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb

Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black Vifte: 1x 120mm Front, Blue LEDs, mATX, ATX, 2x US Cooler Master GX 650W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus, Standard, 2x 6+2pin PCIe,

Samsung 21,5" LED Syncmaster BX2231 1920x1080, 2ms, VGA/HDMI

Logitech Ultra Flat KeyboardUSB,PS/2

Western Digital Caviar® Blue 1TB

SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 32MB, 7200RPM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet og prosessoren passer sammen.

 

Siden pinnene sitter i prosessorsokkelen på hovedkortet, så må du se etter om noen av dem er bøyd eller skadet på noen annen måte. Vet ikke om det er noe du har gått over.

 

Siden du får meldingen "CPU failure", så er det jo nærliggende å tro at det er tilfellet, om du droppet prosessoren ned på sokkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...