Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered.


Anbefalte innlegg

Hei. Har fått ett vanvittig irriterende problem med mitt EVGA 580 Superclocked.

 

 

Problemet er som følger: Når jeg spiller, ser youtube osv. blir skjermen svart i 2 sekunder før bildet kommer tilbake med meldingen "Display driver has stopped responding and has recovered"

 

Det jeg har gjort: Endret TDR i regedit, reinstallert skjermkortdriver (280.26, 285.27 og 285.38) og prøvd med og uten Aero. Samme problem med alle driverne.

 

Noen som har noe flere tips? Dette skjer også under stresstest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde den feilmeldingen mye for en stund siden. (Men nå er jo den feilmeldingen en generell feilmelding, så den har ikke én fix som gjør at den blir borte)

 

Jeg kjørte et 9800 GT på Vista. Fikk den meldingen når det krevdes krevende kalkulasjoner (for eksempel i spill).

 

Prøvde alt muligrart for å få fikset problemet. Klarte til og med å få et nytt grafikk-kort på reklamasjonen. Uansett. Det som funket for meg var å oppdatere hovedkortet.

Lenke til kommentar

varme?

ustabil strøm?

korrupt directx installasjon? (oppdater til siste her)

forsøkt å underklokke gpu/shaders/minne litt?

Nei

Nei

Nei (nå er det OpenGL-relaterte ting som klikker til meg da, hvertfall kan det se ut slik)

Ja.

 

Hei

 

Har samme problem som deg bare at mitt kort er et MSI GeForce GTX 560Ti.

 

Du skulle vel ikke tilfeldigvis Corsair HX620W ?

Nei, har Noctua D14.

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Da er denne historien over. Jeg kontaktet EVGA per mail, og de sente meg en "stabilitetsøkende bios fix"... Jeg installerte så denne fixen og restartet maskina, som det sto i insntruksene. Når jeg skulle slå på maskina igjen var skjermkortet bricked. Helt svart. EVGA sa så at de skulle sende meg ett nytt på garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...