Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]Skjerm får ikke signal


Anbefalte innlegg

Heisan

 

I går mottok jeg den nye gamerpcen min, så dagen ble selvsagt brukt til å sette denne sammen.

Hardware er som følger:

I5 2500K

ASUS P8Z68-V PRO

CORSAIR HX 750W

KINGSTON DDR3 HYPERX PLUG N PLAY 8GB 1600MHZ

GIGABYTE GEFORCE GTX 570 OC 1280MB

bruker win7 64 bit.

 

Etter et par timer med montering/innstallering så satt jeg å råkoste meg med BF3 beta.

Pcen fungerte hittil 100%, noe den fortsatte å gjøre i ca 1 dag.

 

Men så startet problemet.. jeg fikk beskjed om at det er en viktig opdatering via windows update, som jeg da innstallerte. Setter så PCen til å reboote etter installasjonen mens jeg er å henter meg noe mat. Da jeg kommer tilbake står skjermen min å søker etter signal(noe den forstatt gjør:< )Så det virker som om at skjermkortet ikke sender noe signal eller noe slikt.. Har allerede testet med et annet skjermkort og med annen skjerm, uten at det hjalp. Har testet å boote uten SSD/HDD koblet til. Har prøvd i resette CMOS, men null forandring..

 

Er usikker på hva som kan ha gått galt, dette er jo tross alt en veldig veldig ny maskin.

På hovedkortet så er det en rekke LEDs som lyser når HK tester CPU/RAM/GPU/BOOT DEVICE før den loader windows, disse viser at HK ikke finner noe galt med noen av komponentene, etter at jeg resatte CMOS lyser BOOT DEVICE LEDen, men det er nok bare fordi jeg må inn i bios å velge riktig oppstartsdisk eller noe slikt.

En annen ting jeg la merke til er at når jeg booter med høytalerne på, så kan jeg høre at pcen kommer inn i windows, USB tastaturet fungerer(siden jeg kan høre lyden i windows når jeg taster inn passorder mitt), og musa lyser opp.. skulle jo da tro at det ikke er noe galt med hardware?

 

Er det noen som har vært borti noe lignende? Eller noen som har noen tips til hva jeg kan prøve?

Endret av Joooy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, bruker du orginalt opperativsystem eller piratkopiert ?

 

Orginalt, er student så studiestedet mitt har tilgang på ordentlig OS via en microsoft side.

 

/edit. Fikk satt på høytalern på hovedkortet. Når jeg nå booter så får jeg et bip, noe som ifølge manualen betyr VGA detected, Quick boot set to disabeled, og No keyboard detected.

 

Utrolig frustrerende å ha feil som dette på en flunkende ny maskin.

 

Edit2: Fant ut at det var skjermen min som hadde tatt kvelden, OG at oppløsningen var på magisk vis satt opp for høyt, så derfor fungerte det ikke med den andre skjermen jeg testet med heller. Fikk koblet opp op TVen i stua og satt ned oppløsningen slik at den andre skjermen min nå funker :)

 

Ja da løste det seg denne gangen også :)

Endret av Joooy
Lenke til kommentar

Så bra da, prøvde å finne ut hva det kunne, være, men tenkte ikke på skjermen, trodde du hadde testet den muligheten alerede :)

 

Det hadde jeg faktisk :), når jeg koblet i TVen ved help av HDMI så poppet det magisk nok opp bildet på den andre testskjermen min.. litt rart spør du meg, siden det ikke var noe liv i den skjermen da jeg plugget den alene i PCen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...