fredonor Skrevet 9. august 2003 Skrevet 9. august 2003 Hei! Er hos min kjære svigermor og forsøker å løse et problem. Hun har installert Outlook, og vil bruke denne som emailklient i stedet for OE. Innstillingene i kontoer er den samme på begge, og så langt jeg kan se har hun gjort alt riktig. Hun klarer også å ta i mot mail gjennom Outlook, men når hun sender får hun feilmeldingen: "550 you are not allowed to send mail to <[email protected]> (konto: popa.c2i.net, SMTP-server: mail.c2i.net, feilnummer: 0x800ccc79). Hun kan sende mail gjennom OE, men altså ikke gjennom Outlook. Hun bruker Win98 *grøss* og outlook2000. Har noen noen tips??? Jeg har ingen anelse om hva som er feilen her... mvh fredonor
Desdichado Skrevet 9. august 2003 Skrevet 9. august 2003 Den epost adressen ([email protected]) er ikke gyldig, sjekk utboks for mail til denne adressen, fjern eposten og prøv å send fra deg selv til deg selv. Fungerer det nå? des,OUT!
fredonor Skrevet 9. august 2003 Forfatter Skrevet 9. august 2003 Den epost adressen ([email protected]) er ikke gyldig, sjekk utboks for mail til denne adressen, fjern eposten og prøv å send fra deg selv til deg selv. Fungerer det nå? [email protected] skulle forestille en vilkårlig mailadresse. Skulle kanskje poengtert dette tydeligere... Har fjernet den eposten hun ikke fikk sendt, og forsøkt å sende en mail til min egen mailadresse. hmmm merker at norsken min begynner å bli litt inkonsekvent... mail, epost noen andre forslag?
tasle Skrevet 9. august 2003 Skrevet 9. august 2003 550 er en RFC feilkode som betyr at kontoen ikke er tilgjengelig - den eksisterer ikke. Feilmelingen kommer fra SMTP-serveren og ikke fra Outlook. Antakelig skriver du/dere feil epostadresse.
fredonor Skrevet 9. august 2003 Forfatter Skrevet 9. august 2003 Virker litt merkelig, da... Prøvde å sende 2 eposter derfra; en til svigermors epostadresse på jobben og en til meg selv... begge adressene er korrekte - garantert. Svigermor kan da sin egen adresse, og jeg kan min Og ettersom det funker å sende til begge adressene fra OE, så tror jeg ikke feilen ligger hos tele2 heller...
tasle Skrevet 10. august 2003 Skrevet 10. august 2003 Vanskelig å si hva du har der, men feilkode 550 er jo entydig nok. Du finner den beskrevet i RFC-821. Feilmeldinga som sådann består av en standard feilkode pluss en klartekstmelding fra mailserveren. Her er et eksempel på hva som skjer av kommunikasjon mellom din epostklient og mailserveren: This SMTP example shows mail sent by Smith at host Alpha.ARPA, to Jones, Green, and Brown at host Beta.ARPA. Here we assume that host Alpha contacts host Beta directly. S: MAIL FROM:<[email protected]> R: 250 OK S: RCPT TO:<[email protected]> R: 250 OK S: RCPT TO:<[email protected]> R: 550 No such user here S: RCPT TO:<[email protected]> R: 250 OK S: DATA R: 354 Start mail input; end with <CRLF>.<CRLF> S: Blah blah blah... S: ...etc. etc. etc. S: <CRLF>.<CRLF> R: 250 OK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå