Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mister internett permanent HVER gang jeg "oppgraderer" til Vista SP2 64 Bit


Anbefalte innlegg

Jeg har opp igjennom de siste månedene forsøkt å installere SP2 etter uttalige oppfordringer fra Microsoft selv, og hver gang har jeg mistet nettverket. Jeg har ikke hatt bruk for SP2 før, så jeg har bare brukt System Restore for å få tilbake SP1. Det viser seg nå at for å dra Battlefield 3 (kanskje flere som sliter) så man ha SP2 og diverse oppdateringer som medfølger. Det er derfor jeg er punga nødt til å få installert SP2.

 

Jeg har:

 

Windows Vista 64 Bit Service Pack 2

6 GB RAM

i7920 @ 2.67 Ghz

ATI HD 4870

(tviler på at hardware er så viktig i denne situasjonen, men bare spør etter mer)

Oppdatert nettverkskortet

Oppdatert alle windows-oppdateringer

Brukt forberednings patch fra Microsoft før installeringen av SP2

Brukt patch fra Microsoft for å fikse alle tidligere mislykkede updates

++

 

 

Etter mange system restarts og patching av drivere, gikk jeg inn på Device Manager sjekket at alt stemte, mens jeg ennå var i SP1. Og alt stemte. Etter installeringen av SP2 sjekket jeg igjen og fant ut at alt stemte bortsett fra EN ting: Det var en gul trekant ved siden av "NetIO Legcay TDI Support Driver". Når jeg prøver å starte den igjen får jeg "The System Cannot Find the File Specified" og det er rart for under "Driver Details" så fant jeg ut at driveren ligger her (skråstrekene skal stå motsatt vei, men jeg aner ikke hvordan :)): C:/Windows/system32/drivers/tdx.sys

 

Og når jeg går til oppgitt sted, ligger driveren der som den skal! Jeg ser derfor ikke hva problemet kan være, eller hvordan jeg skal løse dette. Jeg er ikke spesielt PC-kyndig og har virkelig klødd meg i hodet over dette de siste 17 timene. Takk for ALLE svar, dere aner ikke hvor mye jeg setter pris på det!

Endret av Peddarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...