Gå til innhold

Starter priskrig på mobilt internett


Anbefalte innlegg

Når eg går inn på OneCall sine sider får eg inntrykk av at eg ved å takke ja til tilbodet om fri mobildata ut mars 2012 automatisk vert overført til abonnementet Grunnpakka, som kostar 99 kr per mnd. Litt dårleg gjort å ikkje opplyse dette i SMS-en som blir sendt ut til alle som har t.d. abonnementet Faktura (0 kr per mnd).

 

Eller har eg misforstått, og ein får dette 100% gratis?

Abonnementet blir, som det står på onecall sine sider, overført til Grunnpakken i April. Dersom man ikke ønsker dette er det ikke værre enn å endre dette når April kommer. Frem til da har man fortsatt Faktura, men med fri mobildata.

 

Strengt tatt står det

Etter endt kampanjeperiode antar vi at du fortsatt ønsker mobildata for en rimelig penge, samtidig som du har kontroll på kostnadene. Derfor viderefører vi automatisk ditt abonnement på Grunnpakka, hvis du ikke selv velger noe annet.

Ordet viderefører er det som gjer meg skeptisk her. Det impliserar jo at eg har grunnpakka også før 1. april 2012. Så spørs det om eg får Grunnapakka gratis, fordi eg no har Faktura...

Jeg tolker det som at det abonnementet du HAR videreføres på grunnpakka. Det står ingen steder at du overføres til grunnpakka ved å akseptere Fri data. Det står i tillegg i beskrivelsen på abonnementet Faktura følgende: "Nå får du også fri bruk av mobildata frem til 1. April 2012, uten tillegg i prisen!". Klarere kan det vel ikke være?

Koster det 0 fra før, koster det vel også 0 etter Fri data er lagt til.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...