Gå til innhold

hente en linke fra txt men i rekkefølge


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen håper dere hadde det fint i sommer.

 

Jeg har en lang liste av passorder for en fil jeg har mekket.

Jeg vil at hvis jeg åpner en side så vises passordet som jeg har på txt filen men hvis jeg åpner den igjen så kommer det passordet som er på linje 2, og linje 3, linje 4 osv......

 

 

Er det noen script som kan gjøre det.

 

Jge vil ikke ha en random men en som følger en og en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

_Tror_ jeg skjønte hva du mente nå.. hehe..

 

Hm.. du kan f.eks. ha en tekstfil ved siden av som du har en teller i, altså som der du lagrer det linjenummeret som var i bruk sist. Du kan også ha f.eks. den øverste linjen i fila du snakker om dedikert til telleren.. altså et slikt format på tekst-fila:

<inkrementalt tall.. teller>

pass1

pass2

pass3

etc

etc

 

Allikevel fraråder jeg deg på det sterkeste å bruke tekstfiler til å lagre passord i, og ihvertfall helt ubeskyttet. Hvis du har noen mulighet for det bør du ta i bruk en løsning med sql isteden.. f.eks. mysql eller postgresql.

 

Ikke noe kode å få av meg nå, men regner med at du skjønner tegninga og kan mekke utifra det. (Sett at jeg forsto riktig hva du mente..)

Lenke til kommentar

databaser vil være bere egnet for jobben ja. En hel del bedre. Men det er muligt på måten foreslått med en egen fil som teller hvilket passord som ble sist vist.

 

Forresten, vil ikke det å åpne/luke filer bli SYKT vanskelig hvis det er en hel god del brukere på siden samtidig? tenk hvis den åpner dokumentet samtidig som en annen bruker? :/

Lenke til kommentar
_Tror_ jeg skjønte hva du mente nå.. hehe..

 

Hm.. du kan f.eks. ha en tekstfil ved siden av som du har en teller i, altså som der du lagrer det linjenummeret som var i bruk sist. Du kan også ha f.eks. den øverste linjen i fila du snakker om dedikert til telleren.. altså et slikt format på tekst-fila:

<inkrementalt tall.. teller>

pass1

pass2

pass3

etc

etc

 

Allikevel fraråder jeg deg på det sterkeste å bruke tekstfiler til å lagre passord i, og ihvertfall helt ubeskyttet. Hvis du har noen mulighet for det bør du ta i bruk en løsning med sql isteden.. f.eks. mysql eller postgresql.

 

Ikke noe kode å få av meg nå, men regner med at du skjønner tegninga og kan mekke utifra det. (Sett at jeg forsto riktig hva du mente..)

 

 

Det er ikke sånt type passord.

 

Jeg har en exe fil som jeg har laget 100 passord på og når noen skal prøve å laste ned exe filen så kommer det passordet opp slik at han bruker den og når en annen skal laste det samme filen får han passordet som er på linje 2 og ikke det samme som han som lasta ned før ham.

 

Hvis noen finner txt filen så er det ikke så viktig.

 

Du skjønnte det riktig men jeg tror har funnet en løsning så takk for at du svarte.

Lenke til kommentar
databaser vil være bere egnet for jobben ja. En hel del bedre. Men det er muligt på måten foreslått med en egen fil som teller hvilket passord som ble sist vist.

 

Forresten, vil ikke det å åpne/luke filer bli SYKT vanskelig hvis det er en hel god del brukere på siden samtidig? tenk hvis den åpner dokumentet samtidig som en annen bruker? :/

 

Jeg har ikke mysql.

Jeg har ikke så mange brukere på siden min enda. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...