Gå til innhold

Hjelp til opplasting av video!


Anbefalte innlegg

Hey,

 

Jeg lurer på en ting som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å gjøre en video mindre i størrelse, uten å ødelegge kvaliteten. Bandet mitt ble filmet med en Zoom Q3HD (opptaker med lyd og bilde), og jeg prøver å legge denne filmen ut. Jeg har klippet i filmen, slik at jeg skal legge ut en og en sang. Lengden på den første videoen er 4:10, og størrelsen er ca 9 GB?! Er ikke dette ekstremt mye? Prøvde å legge den ut på Youtube, men det stod at det kom til å ta ca 600 minutter. Lot det holde på over natten, men da jeg våknet og den var ferdig lastet opp, var hele filmen blitt rød. Man kunne fortsatt se bilde, og høre lyden, men det var et slags rødt "gjennomsiktig" lag over filmen. Det er HD-kvalitet på filmen forresten. 720p.

 

Som dere nok skjønner, er jeg helt blank på dette området. Kan absolutt ingenting om dette, så hadde blitt utrolig glad om dere hadde giddet å hjelpe meg.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9 GB hørtes mye ut. Det er ca. 37 MB/s. Er du sikker på at fila virkelig var 9 GB? Et klipp på litt over fire minutter burde være ca. 250-750 MB. At filmen er rød på Youtube har nok noe med at codecen som Zoom Q3HD bruker ikke er helt kompatibel med Youtube.

 

Det står 9,69 GB ja... Men jeg lastet opp hele filmen i Sony Vegas, og så klippet jeg den ned til 4:10, og trykket "Render" eller "Render as" eller noe. Helt sikkert noe jeg har gjort feil. Men hvordan kan jeg klippe en film i flere deler da, uten å gjøre slik jeg gjorde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...