Gå til innhold

BK: Only this Mountains!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe utbrente partier i skyene og død belysning. Motivet er dog flott, men potensiale for forbedring.

Takker Svein!

Noe utbrent i skyene ja. Ellers så er det faktisk et problem med denne typen bilder her på digit. Bilder oppleves ofte blassere her enn på PC'n...., uvisst av hvilken grunn... (Ser også at det varierer alt etter hvilket kamera jeg har brukt.....!!!????)....

Lenke til kommentar

Enig med Svein, Svein - men liker motivet og lyset i dalstrøka der.

 

Varierer etter forskjellige kameraer...- skyter du i jpg? - da kan det skyldes at kameraene er ulikt satt opp. I jpg så er mengden farge, kontrast og skarphet preinnstilt fra fabrikanten (slik at man får ett noenlunde spiselig resultat rett fra kameraet). Det kan være at preinnstillingene fra det ene til det andre kameraet ikke er likt. Vet ikke hvordan det er med de andre merkene du har, men på 7D`n kan du gå inn i menyen for å forandre på dette og lage dine egne "Picture styles". Er ikke sikkert det er dette som er årsaken til problemet ditt men nevner det allikevel :yes:

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar

Enig med Svein, Svein - men liker motivet og lyset i dalstrøka der.

 

Varierer etter forskjellige kameraer...- skyter du i jpg? - da kan det skyldes at kameraene er ulikt satt opp. I jpg så er mengden farge, kontrast og skarphet preinnstilt fra fabrikanten (slik at man får ett noenlunde spiselig resultat rett fra kameraet). Det kan være at preinnstillingene fra det ene til det andre kameraet ikke er likt. Vet ikke hvordan det er med de andre merkene du har, men på 7D`n kan du gå inn i menyen for å forandre på dette og lage dine egne "Picture styles". Er ikke sikkert det er dette som er årsaken til problemet ditt men nevner det allikevel :yes:

Takker Tjernshaugen! :thumbup:

Jo da, skyter foreløpig stort sett kun i jpg, men av og til i både jpg/raw. Har lagt raw-filene til side til jeg skal konsentrere meg om å starte med bildebehandling utover vanlig skarping/kontrastendringer.... Har tenkt å begynne så smått med raw-foto når jeg får somlet meg til å installere Elements.

Bruker mest P og utgangspunktet 200ISO på de fleste bilder jeg tar uansett hvilket kamera...

Har f.eks. kjøpt et par bøker om 7D'n som skal finleses, regner med at det kommer noe godt ut av det ( bl.a. David Bush's ser interessant ut for en nybegynner....) Så er det vel også om å gjøre å finne en raw-converter som en "trives" med etter hva jeg forstår... ! :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...