tharshan Skrevet 24. september 2011 Skrevet 24. september 2011 Nå sitter eg, ein BMW eigar og ein vw/audi mekaniker. Han som eiger BMW har ein 318D og snakkar om å oppgradere denne til 320D. Altså han levera bilen hos en BMW verksted og dei omprogramera hjernen slik at han får 163hk. Deretter må han betale for dei ekstra hestene og får ein 320D. Er dette sant? Tenkte eg og mekanikeren Så vi satte igang søket. Etter kjapt søk viser det seg at 316d, 318D og 320D har same motor. Slik som eg ser det har dei same bremser og? Så slik sett så er det berre å kjøpe seg ein 316D og oppgradere til 320D? Kvifor skal ein kjøpe 320D da? Og som forbruker, hadde ikkje ein spart på slitedeler dersom det hadde blitt brukt f.eks. mindre bremser på ein 316d kontra 320d?
BMWCoupeFtw Skrevet 24. september 2011 Skrevet 24. september 2011 Er nok mer som skal til enn en omprogrammering for og få 163hk. Vis ikke hadde jo alle gjort dette. Har til gode og finne et tuning firma som kan chippe/remappe en 318D til 163hk... Jeg kan ikke utale meg om 316-318 og 320 sitt understell/brems/motor. Men fra 320 -335 er det forskjellig understell og brems naturligvis.
tharshan Skrevet 24. september 2011 Forfatter Skrevet 24. september 2011 Å? Det samme motor i ein 318D og 320D. Eg ser absolutt ingen forskjell mellom dette. Og det er ikkje snakk om et firma, men ein bmw forhandler/verksted som tilbyr dette mot at bilen blir registeret som 164hk istaden for 143hk.
BMWCoupeFtw Skrevet 24. september 2011 Skrevet 24. september 2011 Forskjellen: *Camshaft *Mappping (ECU) *Injectors *Boost Settings
tharshan Skrevet 24. september 2011 Forfatter Skrevet 24. september 2011 Så alt dette er forskjell på ein 316D og 320D, sjølv om det er same motorkode?
BMWCoupeFtw Skrevet 24. september 2011 Skrevet 24. september 2011 Så alt dette er forskjell på ein 316D og 320D, sjølv om det er same motorkode? nå snakka jeg om 318d og 320d Noen sier det er forskjellig turbo og, men det vet jeg ikke. Er uansett forskjell
tharshan Skrevet 24. september 2011 Forfatter Skrevet 24. september 2011 (endret) Korleis i helvette kan BMW tilby å beholde garantien ved å auke 20hk:p Endret 24. september 2011 av tharshan
BMWCoupeFtw Skrevet 24. september 2011 Skrevet 24. september 2011 (endret) Korleis i helvette kan BMW tilby å beholde garantien ved å auke 20hk:p For og si det sånn, og gjøre en 318d om til en 320d kommer til og koste litt. Jeg kan aldri tro Bavaria eller stenshagen vil gjøre dette + beholde garantien. Så da regner jeg med det er en annen forhandler De ville ikke chippe min far sin 730D engang 325i og 330i har og samme motor forresten, så det er aldeles ikke unormalt^^ Endret 24. september 2011 av BMWcoupeftw
tharshan Skrevet 24. september 2011 Forfatter Skrevet 24. september 2011 Det er ein autorisert BMW forhandler som tilbyr dette! Eg synest det er utruleg rart! Dei sa at det ville koste maks 60k inkl tilleggsavgiften for økt hk. Men så kamakslingen og dysene er forskjell mellom ein 318D og 320D. Har du "fakta" på dette? Eg vil motbevise BMW eigaren!
BMWCoupeFtw Skrevet 24. september 2011 Skrevet 24. september 2011 Det er ein autorisert BMW forhandler som tilbyr dette! Eg synest det er utruleg rart! Dei sa at det ville koste maks 60k inkl tilleggsavgiften for økt hk. Men så kamakslingen og dysene er forskjell mellom ein 318D og 320D. Har du "fakta" på dette? Eg vil motbevise BMW eigaren! Google er din venn!
tharshan Skrevet 24. september 2011 Forfatter Skrevet 24. september 2011 (endret) Den har ikkje vore en så god venn idag Endret 24. september 2011 av tharshan
BMWCoupeFtw Skrevet 24. september 2011 Skrevet 24. september 2011 Den har ikkje vore en så god venn idag Bare google: 318d 320d same engine feks Du er ikke den eneste i verden som har lurt på dette vil du se
tharshan Skrevet 24. september 2011 Forfatter Skrevet 24. september 2011 Eg blir ikkje klokare på dette her!
trra Skrevet 24. september 2011 Skrevet 24. september 2011 Og som forbruker, hadde ikkje ein spart på slitedeler dersom det hadde blitt brukt f.eks. mindre bremser på ein 316d kontra 320d? Ikke nødvendigvis, da man slipper å ha ulike deler til de forskjelle utgavene, det gir mindre kostnader iforhold til produksjon og lager. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå