Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kreft og (andre) mutasjoner pga tsjernobyl(?)


zzirJizz

Anbefalte innlegg

Har puslet litt på følgende :

 

Teoretisk sett kan foreldrene mine ha inhalert radioaktivitet fra tsjernobyl ubevisst, i og med at radioaktivitet som vi alle vet er usynlig for det blotte øye. Selv om Tsjernobyl var/er langt ifra norge (ca 850 N mil) var det likevel vesentlig nedbær av radioaktive partikler (spesielt Oppland, Hedmark og Trøndelag) i Norge

. Og så vidt jeg vet så var den norske kommunist(Gro harlem brundtland)regjeringen like inkompetente som sovjet (blant annet når det kom til informering til sivilbefolkningen etc.), følgelig er sannsynligheten svært høy for at foreldrene mine fikk radioaktive partikler på en eller annen måte inhalert/reinsdyr/elg/sopp/vann etc, og som bildet illustrere vil de radioaktive partiklene befeste hele kroppen og plutonium (farligst) vil feste seg til eggstokkene som kan føre til genetiske mutasjoner for fosteret. så hva er mest sannsynlig i mitt tilfelle (indirekte): kreft eller en annen form for genetisk avikende mutasjon?

ionizing_radiation.gif

Endret av zzirJizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjansen for at du får en rekke andre typer kreft er langt langt høyere.

 

Men uten å vite nøyaktig hvor foreldrene dine var i den aktuelle tidsperioden er det umulig å si noe håndfast tall. Men i praksis vil det i stort sett være neglisjerbart, spesielt sammenlignet med å f.eks besøke noen som røyker i et par timer.

Lenke til kommentar

Sjansen for at du får en rekke andre typer kreft er langt langt høyere.

 

Men uten å vite nøyaktig hvor foreldrene dine var i den aktuelle tidsperioden er det umulig å si noe håndfast tall. Men i praksis vil det i stort sett være neglisjerbart, spesielt sammenlignet med å f.eks besøke noen som røyker i et par timer.

 

Foreldrene mine var i Oslo/Skien så vidt jeg vet MAO 850 N Mil fra Tsjernobyl selv om den radioaktive skyen mest sannsynlig passerte dem, hvorvidt de ble "truffet" av radioaktive regndråper er uvisst, for eksempel så kan de ha tatt seg et bad hvor det har høljet ned plutonium, og befestet seg i testiklene/eggstokkene. Poenget er at det kan ha forekommet mutasjoner i eggstokkene/testiklene på tross av at lange distanser, det eneste som kan motbevise mine synspunkter er datidens kommunistregjerings evne til å håndtere katastrofen, noe jeg ikke har noe særlig tro på i og med at Norge er kjent for å være amatørmessig på et politisk plan...

 

Endret av zzirJizz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nedfallet i oslo-området var neglisjerbart, og ingenting som vil påvirke deg/dere i dag.

 

Ja, riktignok i følge denne illst. så har det seg slik at det var 1-2 Cs137 Kbq/m2 i Oslo (ukjent med den målenheten, men men). Deler av Oppland og Trøndelag derimot...

 

9ee4b8747b.jpg

Endret av zzirJizz
Lenke til kommentar

Du får like mye radioaktiv påvirkning av å ta en CT scan på sykehuset, som å være i det nest mørkeste nedfallet i et helt år.

 

Det er fullt mulig, MEN mulighetene er mange når det kommer til radioaktive substanser som cs137 etc. Hva hvis for eks kasseringen av radioaktive matvarer ikke var god nok? Hvem vet hvordan regjeringen forholdt seg til et slikt skadeomfang.

Endret av zzirJizz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...