Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har noe som er lignende feberfantasi, men har ikke feber?!?


MyNameIs?

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har vært syk egentlig ganske lenge, men har ikke tatt hensyn. I natt da våknet jeg opp med lignende feberfantasi symptomer. Leste litt om det andre sider, kunne det vært noe med puberten at kroppen reagere sånn.

 

Greit å oppklare dette og vite hva som skjer og at jeg ikke er unormal !:)

 

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv opplevd søvnparalyse to ganger, begge gangene så jeg noen som stod i rommet og observerte meg. Viste seg å være en høytaler ene gangen og en stol med en jakke hengende over seg den andre.

 

Litt vanskelig å si noe ut i fra posten din da du egentlig ikke beskriver hva som skjedde i ditt tilfelle. Og jeg vet ikke hvor mye du har lest om søvnparalyse, men tingnen er at du vokner bevist, samtidig som du fremdeles er i REM søvnen, som paralyserer kroppen for å få best nytte av søvnen.

Den engelske wiki artikkelen er rimelig utfyllende og tilbyr interessant lesestoff http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis

Lenke til kommentar

Har opplevd søvn-paralyse ca 3 ganger i løpet av livet. Viste ikke hva det var før jeg leste om dette for et par måneder siden.

 

Har aldri opplevd hallusinasjoner i forbindelse med dette, men opplevde det slik at jeg våknet opp og var helt våken i hode, men kunne ikke kontrollere noe deler av kroppen. Får litt angst og merker at kroppen får adrenalin deretter så begynner jeg å puste raskere og så plutselig klare jeg å bevege meg litt deretter kan jeg bevege meg normalt igjen. Alt dette skjer på under 1 minutt (føles iallefall slik). Veldig ubehageligefølelse når du ikke vet hva det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...