Gå til innhold

Jeg vil ha lavere støy!


SintBrus

Anbefalte innlegg

Jeg har store planer om å kjøpe inn en del ting til maskinen min. Både nytt kabinett (Tenker på Lian Li PC70), viftestyring (Sunbeam Rheobus) og LCD-Display

 

Men det jeg lurer på er følgende:

 

1) Den Sunbeam rheobusen som ble testet på overklokking.no er ikke den samme som dere har inne nå, men jeg rekner det ikke er noen spesielle forskjeller unntatt fronten og vifte-tilkoplingene. Men det jeg lurer på; er det mulig å seriekople flere vifter på samme kontakt slik at jeg får to/tre vifter inn på 1 kanal? Det blir litt lite med kun fire vifter.. Og om LEDsene i vifter blir påvirket av at jeg skrur ned viftehastigheten..?

 

2)

Jeg har i dag et Chieftec fulltower. Er det bedre å satse på et Lian Li PC70 da, eller bør jeg heller satse på å modde det jeg har i dag?

 

3)

Jeg har en AMD 2200+ (som jeg gjerne vil overklokke litt..) men den skal ikke bråke. Derfor har jeg tenkt å investere i en Alpha PAL 8045 med en Papst vifte 37dB, som jeg skrur ned med rheobusen.. Er dette for lite?

 

mvh sintbrus

 

(Jeg er ikke sikker på om dette er postet i riktig kategori. Men det får heller bare våge seg.. :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint sette flere vifter på rheobusen uten problemer. Så lenge du holder deg innenfor spesifikasjonene, noe som ikke burde gi større problemer med tanke på hvor mye den takler.

 

Var jeg deg ville jeg kjøpt ei enda mer stillegående vifte enn den 37dB vifta du har pekt deg ut.

 

Og, ja, det er en godt gjemt kategori kallt støydempning.

Lenke til kommentar

Du kan seriekoble så mange vifter du vil så lenge de til sammen ikke trekker mer enn 20W på hver kanal.

 

Personlig ville jeg ikke koblet cpu vifta til rheobusen p.g.a for stort ansvar :D . Hvis du gjør det anbefaler jeg på det sterkeste at du har en eller annen form for motherboard monitor som advarer deg lenge før cpu tempraturen blir for høy, I tillegg til å ha satt på, med god margin auto shutdown ved for høy temp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...