Gå til innhold

Hvor kjøpe Hydrogenperoksid?


mathiasxx9494

Anbefalte innlegg

For noen år tilbake lagde jeg en kniv med treskaft, men jeg har ett problem, skaftet er veldig mørkt. Jeg har hørt at Hydrogenperoksid (30%) skal være bra for bleking :) Var det ikke noe som het "faxe blekelut 2" som de hadde på f.eks Jernia, men det har de vel sluttet å selge. Hvor kan jeg eventuelt få tak i dette? Apoteket er jo et alternativ, men det er så fryktelig dyrt der!

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For noen år tilbake lagde jeg en kniv med treskaft, men jeg har ett problem, skaftet er veldig mørkt. Jeg har hørt at Hydrogenperoksid (30%) skal være bra for bleking :) Var det ikke noe som het "faxe blekelut 2" som de hadde på f.eks Jernia, men det har de vel sluttet å selge. Hvor kan jeg eventuelt få tak i dette? Apoteket er jo et alternativ, men det er så fryktelig dyrt der!

 

Takker for alle svar :)

Det får du IKKE kjøpt i den styrken.Dette kjemikaliet er faktisk ganske farlige greier og hvis du husker fra et par år tilbake så ble to karer arrestert i Oslo mistenkt for terrorvirksomhet.De skulle da lage bombe av dette stoffet blandet med et annet stoff som jeg ikke tenker å oppgi her=)

Du får nok heller forsøke Klorin. :innocent:

Lenke til kommentar

For noen år tilbake lagde jeg en kniv med treskaft, men jeg har ett problem, skaftet er veldig mørkt. Jeg har hørt at Hydrogenperoksid (30%) skal være bra for bleking :) Var det ikke noe som het "faxe blekelut 2" som de hadde på f.eks Jernia, men det har de vel sluttet å selge. Hvor kan jeg eventuelt få tak i dette? Apoteket er jo et alternativ, men det er så fryktelig dyrt der!

 

Takker for alle svar :)

Det får du IKKE kjøpt i den styrken.Dette kjemikaliet er faktisk ganske farlige greier og hvis du husker fra et par år tilbake så ble to karer arrestert i Oslo mistenkt for terrorvirksomhet.De skulle da lage bombe av dette stoffet blandet med et annet stoff som jeg ikke tenker å oppgi her=)

Du får nok heller forsøke Klorin. :innocent:

 

 

ok, takker så mye for svar :)

 

Tenker du på hhm, Ace**n :p

Lenke til kommentar

For noen år tilbake lagde jeg en kniv med treskaft, men jeg har ett problem, skaftet er veldig mørkt. Jeg har hørt at Hydrogenperoksid (30%) skal være bra for bleking :) Var det ikke noe som het "faxe blekelut 2" som de hadde på f.eks Jernia, men det har de vel sluttet å selge. Hvor kan jeg eventuelt få tak i dette? Apoteket er jo et alternativ, men det er så fryktelig dyrt der!

 

Takker for alle svar :)

Det får du IKKE kjøpt i den styrken.Dette kjemikaliet er faktisk ganske farlige greier og hvis du husker fra et par år tilbake så ble to karer arrestert i Oslo mistenkt for terrorvirksomhet.De skulle da lage bombe av dette stoffet blandet med et annet stoff som jeg ikke tenker å oppgi her=)

Du får nok heller forsøke Klorin. :innocent:

 

 

ok, takker så mye for svar :)

 

Tenker du på hhm, Ace**n :p

 

Jaaa.det er vel ikke..umulig nei :D

Ikke få noen ideèr nå!Det er eksremt ustabilt og farlig å forsøke dette.Faktisk er det bedre å rappe dynamitt fra en byggeplass og leke seg med den.Men ikke prøv det heller. ;)

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hydrogenperoksid er ikke ustabilt/farlig i seg selv, men det er viktig med en luftet beholder siden det vil dannes (ufarlige) gasser over tid.

Stoffet i seg selv er en viktig del av produksjonen av div. organisk peroksid eksplosiver.

På grunn av dette er det innført restriksjoner på salg av hydrogenperoksid.

 

Stoffet ArkArk snakker om er aceton, og det er ikke så simpelt som å bare blande de. (slik ''bombeeksperter'' på internet tror)

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

For noen år tilbake lagde jeg en kniv med treskaft, men jeg har ett problem, skaftet er veldig mørkt. Jeg har hørt at Hydrogenperoksid (30%) skal være bra for bleking smile.gif Var det ikke noe som het "faxe blekelut 2" som de hadde på f.eks Jernia, men det har de vel sluttet å selge. Hvor kan jeg eventuelt få tak i dette? Apoteket er jo et alternativ, men det er så fryktelig dyrt der!

 

Takker for alle svar smile.gif

du får bestilt det på apoteket, det gjorde ihvertfall jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...