Gå til innhold

Ny P4/Asus PC


Anbefalte innlegg

Like før jeg skal shoppe ny pc nå, og har sett meg ut følgende komponenter:

 

Asus P4P800 Deluxe

P4 2,6/800Mhz

2xTwinmos PC3200 512MB

Sappire radeon 9600Pro

Lian li PC60USB

Q-Tech 450W Gold PFC PSU

 

Resten (Hd, skjerm, floppy, cdr) har jeg tenkt å bruke gammelt.

Regner med at totalt kommer til å koste 8500-9000kr for dette. Er det noen som har tips/kommentarer vedr. komponentvalget.

Videre er det vanskelig og tidkrevende å finne ut hvor jeg skal kjøpe dette nå som priskalkulatoren er nede. Inbiller meg at Itbutikken, MPX, absolutt data, Databutikken og muligens Komplett kan være aktuelle kandidater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

komplett ville jeg gått for. Strømforsyningen du har valgt er det særdeles dårlig kvalitet på. Gå heller for en 360w chieftec hvis du vil ha en billig en. Fortronscoure 350 er å anbefale.

Jeg ville heller ha valgt ic7(men dette er en smaksak) ellers er det bare å gratulere med bra system :)

Lenke til kommentar

PSUen har jeg sett mye stygt om her på Forumet så der bør du finne deg noe annet. Likeså bør du tenke deg minst tre ganger om før du handler fra Itbutikken. Ref feks "Webshoperfaringer" her på forumet. Komplett, mpx og PS-data er ihvertfall seriøse, ser det ut som.

Ellers ser det fint ut! :yes:

Lenke til kommentar

Ja, får vel bytte ut strømforsyningen, jeg tenkte bare: Mange watt og billig. Etter å ha testet en sånn PSU kalkulator sto det at jeg trengte ca 500W hvis allt gikk på peak som det sikkert ikke gjør så ofte. Når det gjelder komplett ser jeg også at folk sier de er utrolige trege. Når man først bestiller vil man jo aller helst ha varene omgående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...