Windoge Skrevet 19. september 2011 Skrevet 19. september 2011 Ser Kriminalomsorgen sine fengselsansatte gjerne består av 20% ufaglærte, og gjerne 50% ufaglærte om sommeren. Noen her som har jobbet som ufaglært i fengsel?
FlinkeFreddy Skrevet 19. september 2011 Skrevet 19. september 2011 Nope, men en kamerat av meg har. Hvorfor spør du ?
Windoge Skrevet 19. september 2011 Forfatter Skrevet 19. september 2011 Jeg lurer i grunn på om man får nøyaktig samme arbeidsoppgavene som de faglærte, eller om det er store forskjeller. Samtidig lurer jeg på om studiekompetanse i fagene norsk, engelsk og samfunnslære er et absolutt krav for å bli ansatt. Når jeg spurte KRUS sa de at fengselene bestemte selv hvem de ville ansette, og når jeg snakket med kontaktpersonen som var oppført i stillingsannonsen virket han veldig usikker på dette.
FlinkeFreddy Skrevet 19. september 2011 Skrevet 19. september 2011 Slik som jeg oppfattet situasjonen til kameraten min, så fikk han de samme oppgavene. Dog kunne han ikke være vaktleder. Han fikk også mindre lønn enn de andre.
Atmosphere Skrevet 19. september 2011 Skrevet 19. september 2011 Jeg har flere kamerater som jobber som ufaglærte. De har samme arbeidsoppgaver som de fast ansatte, derimot blir de ikke fast ansatt (selv om de jobber 100% og har vanlig skiftarbeid).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå