Gå til innhold

BK: Septemberkveld


Anbefalte innlegg

Septemberkveld

 

Bildet er fjernet.

 

Beskrivelse:

Vindstille, dis over vannet, måne og nordlys... Det var en fin kveld ikveld og jeg gleder meg stort til mørketida.

 

Evalueringsnivå Kritikk:

Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det.

 

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det florérer av nordlys-bilder, men dette skiller seg positivt ut etter min smak. Speilingen, båten og disen over vannet bidrar til å gjøre dette spesielt. Teknisk utmerket - men kan ikke helt se fordelen med såpass stor blender? D700 er jo et særs godt verktøy, men tipper du har måttet ty til en støyfjærning av himmel og himmelspeilingen?

Lenke til kommentar

Det florérer av nordlys-bilder, men dette skiller seg positivt ut etter min smak. Speilingen, båten og disen over vannet bidrar til å gjøre dette spesielt. Teknisk utmerket - men kan ikke helt se fordelen med såpass stor blender? D700 er jo et særs godt verktøy, men tipper du har måttet ty til en støyfjærning av himmel og himmelspeilingen?

Takk for fine ord! Har brukt brukt litt støyfjerning bare for å ha gjort det, men det jeg kunne ikke se forskjell på med eller uten. Bruker konsekvent f/2.8 for å kunne korte ned på lukkertid og ISO. Nikon 14-24 er tåpelig skarp selv på f/2.8 så er det ikke mye å hente på å stoppe ned.

Lenke til kommentar

Et nydelig nordlysbilde dette, jeg ser variasjonene i nordlyset og det kommer sikkert av

at du er helt nede på 1 sek i lukkertid. Samtidig som at nikonen din tydeligvis tåler 1600 i iso.

Har faktisk nordlysbilder tatt med ISO 10.000 som har fungert ;) Men, fra det ene til det andre så er jeg på lukkertid 20s selv om Digit.no noterer 1/0s.... hva nå det skal bety.

 

Et på alle måter bra nordlysbilde, med unntak av den båten som er litt for belyst....Vet ikke hvordan det egentlig er med kontroll av slik belysning, men synes altså at det kunne vært unngått hvis mulig..... ! :)

Takk :) Er nok mulig å dempe lyset med burn tool, men det er månen som lyser opp båten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...