Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] ASUS Maximus IV GENE-Z,har jeg kjøpt feil minne ?


Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt i5 2500k samt følgende:

ASUS Maximus IV GENE-Z,(komplett 637603)

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz (komplett 616803)

 

msi 560 gtx ti har jeg hatt en ukes tid fra før så det virket fint på mitt p5b + c2d 6300

 

følgende skjer etter nybygging. Det skjer ingenting.

 

Vifter spinner og alt ser bra ut, men error 53 på nevnte HK dukker opp på onboard led . Noe som i følge manuallen indikerer mem feil. Q led lampa lyser også konstant på D.ram

har prøvd en brikker, 2 brikker , i riktig slot, og i 'feil'slot.

 

Kan nevne at skjermen er svart,(skjermen går i no signal etter 15-20 sekunder) og bios kommer heller ikke opp.

Brikkene er på 1,65v, noe jeg i ettertid har sett noen sier ikke er bra, mens andre sier tut og kjør.

 

hva sier folket, har jeg plukket feil minne, eller er det andre ting som kan lugge.

 

takk for titten

post-31116-0-86529800-1316291998_thumb.jpg

Endret av sollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, mens maskinene var i gang, og da bootet den og samme om igjen. led lyset ved siden av blinker for så å lyse konstant.Har akkurat tatt en jumper clearcmos , satt i den andre minne brikka, får se om det hjelper.

 

En brikka står i B2 anbefalt i manual B1. Uten at det eventuelt betyr så myeil slutt

 

Husk at minneslotene har bare en lås, Husk å trykk godt ned på side uten lås tilslutt. Kan vppe litt opp når du låser

Endret av troari
Lenke til kommentar

ja, litt feil å legge opp det bildet egentlig, hadde akkurat flyttet den fra 'riktig' slot for å prøve.Lås er på plass og sjekket :-) Detter er 4' pc jeg bygger, så jeg skjønner ikke helt hva jeg kan ha gjort feil. Ikke særlig til kar når det gjelder å tweake et system, liker det som det er og at det rusler og går og world of tanks flyter, men det er ikke så sabla vanskelig å plugge inn komponentene og smøre på litt kjølepasta. (trodde jeg):-)

Lenke til kommentar

ja, litt feil å legge opp det bildet egentlig, hadde akkurat flyttet den fra 'riktig' slot for å prøve.Lås er på plass og sjekket :-) Detter er 4' pc jeg bygger, så jeg skjønner ikke helt hva jeg kan ha gjort feil. Ikke særlig til kar når det gjelder å tweake et system, liker det som det er og at det rusler og går og world of tanks flyter, men det er ikke så sabla vanskelig å plugge inn komponentene og smøre på litt kjølepasta. (trodde jeg):-)

 

nope. Samme igjen. Lar det ligge. Må prøve å få tak i en 1,5 v brikke. De fleste støttede 1600mhz brikkene som er listet opp i manualen er på 1,65v, bare ikke min :CMX8GX3M2A1600C9

den nærmeste er CMX8GX3M4A1600C9 (m4) og min (m2).

 

kjiipern. men sånn erre.

Endret av sollie
Lenke til kommentar

siste fra denne kanten.

Dro over til en kompis om hadde et par ddr3 brikker som er listet opp i manualen.

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz CMZ8GX3M2A1600C9 samt dominator cmd4gx3m2b1600c8.

 

Men akkurat det samme, error 53. Swoppa over gfx kort bare for moro skyld og akkurat det samme. Tok ut alle minne brikkene, og i følge boka 'burde' jeg ha fått erro 55, no memory, men det var det samme igjen, kode 53. tok ut alt og sjekket at ingen ting lå mot HK (feste skrue etc) og kortsluttet el. tok av vifte og cpu, alt så bra ut.

så da får vi høre hva komplett sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...