Gå til innhold

Test: Panasonic TZ20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært interessant å få se hva fastvare oppgraderingen til 1.2 har å si for bildekvaliteten. Jeg regner med at testen er foretatt før denne oppgraderingen var tilgjengelig.

 

Alle testbilder ble tatt tidlig på sommeren samtidig med Panasonic G3 og Fujifilm HS20. Å ta nye, velge ut på nytt og kjøre Imatest er en del timers arbeid så det var uaktuelt når det kom ny firmware så sent. Kameraet er imidlertid ikke levert tilbake ennå så får jeg tid skal jeg prøve å få tatt i hvert fall et testbilde på nytt med siste firmware.

Lenke til kommentar

I prinsippet, og i godt lys, så er dette et flott kamera. Jeg har hatt TZ5 og TZ7, og registrerer at den dårlige billedkvaliteten i dårlig lys (innendørs fotografering) vedvarer. De dårlige egenskapene for innendørs fotografering var grunnen til at denne serien av Panasonic - til tross for et fantastisk utgangspunkt - ble forlatt for min del.

Lenke til kommentar

Jeg har TZ10, og det imponerer meg til stadighet, selv når jeg sammenligner med mitt Nikon D5100. LUMIX'en ligger stadig klar i lomma, og fanger motiver som dukker uventet opp. Bildekvaliteten er også bedre enn på TZ20 som min kamerat har. Det er i grunnen synd at en kameraoppdatering til ny modell, ikke har som formål å gi bedre bildekvalitet!

Lenke til kommentar

<a href="http://www.akam.no/artikler/panasonic_tz20/101625" title="Test: Panasonic TZ20">Test: Panasonic TZ20</a>

Det hadde vært interessant å få se hva fastvare oppgraderingen til 1.2 har å si for bildekvaliteten. Jeg regner med at testen er foretatt før denne oppgraderingen var tilgjengelig.

 

Hei, jeg har nå tatt et av testbildene (Akams hovedkort/oppløsning-plansje) på nytt med ny Firmware og og alle Iso-verdier. Sammenlignet så Iso 100, 800 og 1600 og bortsett fra at hvitblansen var en anelse bedre ser jeg ingen forbedring på oppløsningsevne eller ytelse på høy Iso.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...