Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows 7 vil ikke avslutte restarte.


Anbefalte innlegg

Mornings!

 

Sliter litt med det som tittelen sier. Når jeg trykker på "avslutt" eller "restart" så lukkes skrivebord og skjermen går i svart og slukkes, men strømmen på maskina nekter å skru seg av. Har ikke forandret noe hardwaremessig så jeg vil anta at det er et programproblem. Synes å huske at jeg har hatt dette problemet før, men husker ikke hva jeg gjorde for å fikse. Mulig det var format C:, men det har jeg lite lyst til å gjøre siden det er kort tid siden sist...

 

Specs:

 

MB: Crosshairs IV

CPU: Phenom X6 1090

GPU: 1x Sapphire AMD 6970

RAM: Corsair 8GB

SSD: Kingston 100 GB

HDD: Western Digital Green edition 500GB

Kjøling: Custom vannloop

Pumpe: Aquastream XT

 

Dette er det som er koblet til hovedkort og er det eneste som kan skape forstyrrelser, som jeg kan se.

 

Alle tips taes i mot med takk! :-)

 

Mvh

BluesBro J. Blues

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det funka dårlig du...

Det flippa AHCP funksjonen over på IDE. Og jeg glemte å flippe tilbake før jeg prøvde og boote så jeg måtte faktisk kjøre en repair på bootområdet. Det funka ikke bare å flippe tilbake til AHCP for så å prøve ny boot. Men etter bootreperasjonen var avslutte/restarte-problemet fremdeles der... :-/

Lenke til kommentar

da er det sikkert noe med windows da, vanskelig og finne ut av problemet med så lite info, du får nok bare prøve deg fram litt og satse på at noen andre i forumet har en løsning på det. en siste utvei som pleier og funke er jo og installere windows på nytt, men du burde kansje vente en stund før du prøver(ser du selv egentlig), kan jo være du finner ut av det etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...