Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Hva heter den appen der du sjekker vilke versjon ein har. Har lest hele tråden,men gidder ikke leite gjennom igjen :whistle:

GN Official Update, hvertfall den jeg brukte :)

 

Hva betyr det egentlig? Jeg fikk opp at jeg IKKE blir oppdatert av google. :p Ikke at det har noe å si i grunnen, er akkorat ferdig med å unlocke bootloaderen og flashe clockworkmod på min nå. :thumbs:

 

EDIT: Jeg skjønner jo at jeg ikke blir oppdatert, men hvorfor er det forskjell på det fra device til device?

 

 

Nei var bare av ren nysjerrighet,bryr meg egentlig ikke vilken versjon jeg har.

 

Må bare si en ting,jeg gjikk fra Samsung Galaxy S2 til Motorola Razr,og nå Nexus. Jeg må bare si att jeg må ha vert sinnsyk da jeg kjøpte Motorola,hehe Blir Samsung framover for min del :thumbup:

 

Jeg hadde yakjuxw,kjøpt fra telenor. Samma for meg :thumbup:

 

Det var det jeg også hadde, kjøpt fra netonnet. Mottok den idag. ;)

 

Jeg er stor fornøyd med mobilen til nå vertfall. Men merker det er en del apps jeg bruker til vanlig som ikkje liker Ics,kræsjer en del,men det blir vell bedre etter vert. Bruker opplevelsen er vertfall helt enormt bra.Etter att jeg har brukt amerikansk dritt(motorola razr)en liten måned :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil dette fikses med en software oppdatering?

 

- Treg og svar internettsurfing, nesten aldri 3G (brukte 3G hele tiden på iPhone, samme sted)

- Dårlig wifi rekkevidde, er heldig om den i det hele tatt finner hjemmenettverket mitt.

- Mister forbindelse med min router ofte

 

Jeg er ingen ekspert men dette vil jeg tro vil ordne seg i en oppdatering :)

 

Men når sant skal sies merker ikke jeg noe til dine problemer,faktisk den telefonen jeg har hatt best wifi dekning med,og best dekkning generelt!

 

Og fy så raskt den laster internett sider med 3G,knuser jo S2 med go margin spør du meg!

Lenke til kommentar

Vil dette fikses med en software oppdatering?

 

- Treg og svar internettsurfing, nesten aldri 3G (brukte 3G hele tiden på iPhone, samme sted)

- Dårlig wifi rekkevidde, er heldig om den i det hele tatt finner hjemmenettverket mitt.

- Mister forbindelse med min router ofte

Ja, slike ting kan fikses med en radiojustering. Du skal dog ikke bare skylde på telefonen, da det kan være hundre ting som foråsaker dårlig wifi tilgang. Det trenger ikke være mer enn at naboen fikk ny router, og at den kjører på samme kanal som din. Den nye trådløse hustelefonen du fikk til jul, eller en mikrobølgovn. Ofte bare bagateller som slår inn. På en annen side så kan det være dårlig snekret sammen radio på stock, men det trenger ikke å være det.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Kjører du stock radio? visst du er over litt middels kyndig så er det mulig å legge inn XXKK6 (stock = 1).

 

Kjører stock radio, har oppdatert manuelt til yakju og roota telefonen. Skal se om jeg får lagt inn XXKK6, men hva skjer ved en eventuelt fiks i en software oppdatering? Kan jeg fortsatt behole XXKK6 da?

 

Og har roota telefonen nå, hva skjer når jeg oppdaterer til 4.0.3? Må jeg finne installere en ny root da eller?

 

Har aldri brukt flashboot så er usikker på hvordan jeg legger inn den nye radioen.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

har fått testet felre nexuser nå, og det er litt lagg når man bruker live wallpapers på dem, ikke så mye at det henger tlf, men ok til at det irriterer. skal man bare vente å se om det hjelper med den neste update, eller skal man klage på de side det er felre her inne som ikke har det problemet med sin?

Lenke til kommentar

Vil dette fikses med en software oppdatering?

 

- Treg og svar internettsurfing, nesten aldri 3G (brukte 3G hele tiden på iPhone, samme sted)

- Dårlig wifi rekkevidde, er heldig om den i det hele tatt finner hjemmenettverket mitt.

- Mister forbindelse med min router ofte

Ja, slike ting kan fikses med en radiojustering. Du skal dog ikke bare skylde på telefonen, da det kan være hundre ting som foråsaker dårlig wifi tilgang. Det trenger ikke være mer enn at naboen fikk ny router, og at den kjører på samme kanal som din. Den nye trådløse hustelefonen du fikk til jul, eller en mikrobølgovn. Ofte bare bagateller som slår inn. På en annen side så kan det være dårlig snekret sammen radio på stock, men det trenger ikke å være det.

 

Jeg sliter også med elendig WiFi-rekkevidde. Det stemmer nok som du sier at det er andre ting som kan påvirke.

Men saken for meg er at ALLE andre apparater jeg har i huset som bruker Wifi (3 PC´er, 1 printer + madammens HTC Desire) har full dekning overalt i huset. Routeren står sentralt plassert, slik at det skal være dekning overalt.

 

Når alle andre enheter har full rekkevidde, mens min Nexus ligger på 1 og 2 pinner og til og med ramler ut, konkluderer jeg 100% med at det er telefonen som er problemet og ikke naboens vaskemaskin :cool:

 

Men jeg regner med at dette ordner seg i neste oppdatering.

Lenke til kommentar

Vil dette fikses med en software oppdatering?

 

- Treg og svar internettsurfing, nesten aldri 3G (brukte 3G hele tiden på iPhone, samme sted)

- Dårlig wifi rekkevidde, er heldig om den i det hele tatt finner hjemmenettverket mitt.

- Mister forbindelse med min router ofte

Ja, slike ting kan fikses med en radiojustering. Du skal dog ikke bare skylde på telefonen, da det kan være hundre ting som foråsaker dårlig wifi tilgang. Det trenger ikke være mer enn at naboen fikk ny router, og at den kjører på samme kanal som din. Den nye trådløse hustelefonen du fikk til jul, eller en mikrobølgovn. Ofte bare bagateller som slår inn. På en annen side så kan det være dårlig snekret sammen radio på stock, men det trenger ikke å være det.

 

Jeg sliter også med elendig WiFi-rekkevidde. Det stemmer nok som du sier at det er andre ting som kan påvirke.

Men saken for meg er at ALLE andre apparater jeg har i huset som bruker Wifi (3 PC´er, 1 printer + madammens HTC Desire) har full dekning overalt i huset. Routeren står sentralt plassert, slik at det skal være dekning overalt.

 

Når alle andre enheter har full rekkevidde, mens min Nexus ligger på 1 og 2 pinner og til og med ramler ut, konkluderer jeg 100% med at det er telefonen som er problemet og ikke naboens vaskemaskin :cool:

 

Men jeg regner med at dette ordner seg i neste oppdatering.

 

U sure? Må jeg roote telefonen på nytt hvis jeg oppdaterer?

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt nexusen i et par dager og tenkte å oppsummere erfaringene litt.

- Det føltes *ikke* behagelig å ta av/på bakdekselet. Tror man kommer til å ødelegge det.

- Dekselet har litt ujevnheter på ene siden. Vurderer å bestille et nytt på ebay. Koster bare 15 $. Greit å ha backup :p

- Skjermen har fått endel pepper på xda. Det er fortjent. Den har ganske merkelige bildefeil som banding, striper osv. Men dette er ikke spesielt irriterende i daglig bruk fordi de bare er synlige på grå bakgrunn. Merket at hvitfargen er "skitten" på lav lysstyrke, men det har faktisk blitt bedre etter litt bruk IMO. Oppløsningen og størrelsen er utrolig bra, og er vel det jeg kommer til å sette pris på når jeg slutter å lete etter feil ;)

- Telefonen var yakjuxw. Håpløst tregt mobilnett utav boksen. Byttet mellom 3g og HSDPA konstant. Det er et kjent samsung issue. Flashet dermed til nyeste 4.0.2 yakju. Forskjellen var dramatisk, + nå får jeg oppdateringer rett fra google. Norsk ordbok kan vi jo se langt etter uansett. Disclaimer: Radiokvalitet er ekstremt avhengig av mobilnett, operatør, dekning osv. Det er ikke sikkert alle vil oppleve det samme som meg ved bytte.

- Volumet i samtaler (også et kjent samsung issue) er helt ok. Men du må gjerne ha på nesten høyeste volum konstant. Og frykter det kan bli litt lavt i støyende omgivelser.

- God lyd og mer enn høyt nok volum med musikk (spotify og google music).

- Føles ganske rask. Android-laggen er der såvidt også i ICS, men mindre enn før. iPhone fremdeles bedre. Ytelsen i apps kunne vært bedre, men vi får vente på at utviklerne optimaliserer.

- Batteritiden er elendig i starten, men blir visstnok bedre etter noen ladesykluser.

- Ellers er jeg veldig spent på 4.0.3 da denne oppdateringen visstnok skal være det google *egentlig* burde lansert først :)

 

- Trådløst nett: Raskt nok i hvertfall, men ofte bare to streker dekning, selv i samme rom som airporten. Går dog ofte opp til full dekning også. Vi får tilskrive det til samsungs halv-shabby radio-firmware.

Endret av strandoe
Lenke til kommentar

- Ellers er jeg veldig spent på 4.0.3 da denne oppdateringen visstnok skal være det google *egentlig* burde lansert først :)

 

Jeg sitter med 4.0.3 på Nexus S, nå vet jeg ikke helt hva du håper den bør fikse kontra 4.0.2 som du allerede har, men den er hvertfall rock solid. Dekning på datatrafikk og 3g/hsdpa er mest avhengig av radio, og denne er samme på alle 4.X (KI1)

 

/Espen

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt nexusen i et par dager og tenkte å oppsummere erfaringene litt.

- Det føltes *ikke* behagelig å ta av/på bakdekselet. Tror man kommer til å ødelegge det.

- Dekselet har litt ujevnheter på ene siden. Vurderer å bestille et nytt på ebay. Koster bare 15 $. Greit å ha backup :p

- Skjermen har fått endel pepper på xda. Det er fortjent. Den har ganske merkelige bildefeil som banding, striper osv. Men dette er ikke spesielt irriterende i daglig bruk fordi de bare er synlige på grå bakgrunn. Merket at hvitfargen er "skitten" på lav lysstyrke, men det har faktisk blitt bedre etter litt bruk IMO. Oppløsningen og størrelsen er utrolig bra, og er vel det jeg kommer til å sette pris på når jeg slutter å lete etter feil ;)

- Telefonen var yakjuxw. Håpløst tregt mobilnett utav boksen. Byttet mellom 3g og HSDPA konstant. Det er et kjent samsung issue. Flashet dermed til nyeste 4.0.2 yakju. Forskjellen var dramatisk, + nå får jeg oppdateringer rett fra google. Norsk ordbok kan vi jo se langt etter uansett. Disclaimer: Radiokvalitet er ekstremt avhengig av mobilnett, operatør, dekning osv. Det er ikke sikkert alle vil oppleve det samme som meg ved bytte.

- Volumet i samtaler (også et kjent samsung issue) er helt ok. Men du må gjerne ha på nesten høyeste volum konstant. Og frykter det kan bli litt lavt i støyende omgivelser.

- God lyd og mer enn høyt nok volum med musikk (spotify og google music).

- Føles ganske rask. Android-laggen er der såvidt også i ICS, men mindre enn før. iPhone fremdeles bedre. Ytelsen i apps kunne vært bedre, men vi får vente på at utviklerne optimaliserer.

- Batteritiden er elendig i starten, men blir visstnok bedre etter noen ladesykluser.

- Ellers er jeg veldig spent på 4.0.3 da denne oppdateringen visstnok skal være det google *egentlig* burde lansert først :)

 

- Trådløst nett: Raskt nok i hvertfall, men ofte bare to streker dekning, selv i samme rom som airporten. Går dog ofte opp til full dekning også. Vi får tilskrive det til samsungs halv-shabby radio-firmware.

 

Byttet mellom 3g og HSDPA konstant. Det er et kjent samsung issue. Flashet dermed til nyeste 4.0.2 yakju. Forskjellen var ikke merkbar og telefonen sliter like mye med mobilnett hastigheten.

Lenke til kommentar

Byttet mellom 3g og HSDPA konstant. Det er et kjent samsung issue. Flashet dermed til nyeste 4.0.2 yakju. Forskjellen var ikke merkbar og telefonen sliter like mye med mobilnett hastigheten.

 

Enkelte rapporterer om bedre signalstyrke etc med denne radioen: XDA. Merk at dette er veldig individuelt fra nettverk til nettverk og lokasjon til lokasjon. Noen radioversjoner kan ha problemer med å håndtere lokale situasjoner (hvis du ligger i grenseland mellom basestasjoner f.eks.).

 

/Espen

Lenke til kommentar

Skal signalstyrken være akseptabel burde det ihvertfall tredobles ut i fra det jeg har i dag. Og da snakker jeg bare ut i fra en sammenlikning med iPhone.

 

Hjelper jo ikke med link til ny radio når det ikke står hvordan man installerer den, vet du hvordan? Og må/burde jeg fjerne den når en eventuelt oppdatering kommer fra Samsung/Google?

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Byttet mellom 3g og HSDPA konstant. Det er et kjent samsung issue. Flashet dermed til nyeste 4.0.2 yakju. Forskjellen var ikke merkbar og telefonen sliter like mye med mobilnett hastigheten.

 

Enkelte rapporterer om bedre signalstyrke etc med denne radioen: XDA. Merk at dette er veldig individuelt fra nettverk til nettverk og lokasjon til lokasjon. Noen radioversjoner kan ha problemer med å håndtere lokale situasjoner (hvis du ligger i grenseland mellom basestasjoner f.eks.).

 

/Espen

 

Det er den radioen (XXKK6) som følger med googles offisielle 4.0.2 image. Og den er ikke den samme som følger med yakjuxw i Norge. XXKK6 for meg er bedre på å holde HSDPA-kobling. Yakjuxw-radioen taper mye ytelse på å switche masse mellom 3g og H. Bare for å laste vg.no bytta den sikkert mellom 2 og 5 ganger før den i det hele tatt gadd å laste sida.

Lenke til kommentar

- Ellers er jeg veldig spent på 4.0.3 da denne oppdateringen visstnok skal være det google *egentlig* burde lansert først :)

 

Jeg sitter med 4.0.3 på Nexus S, nå vet jeg ikke helt hva du håper den bør fikse kontra 4.0.2 som du allerede har, men den er hvertfall rock solid. Dekning på datatrafikk og 3g/hsdpa er mest avhengig av radio, og denne er samme på alle 4.X (KI1)

 

/Espen

 

4.0.3 på nexus s er jo ikke samme som på galaxy nexus. Vi snakker om komboen radio, bootloader og system. Radioen er heller ikke samme på alle. Samsung lager mange forskjellige for ulike regioner. Vi har bl.a en egen for nordics som følger med yakjuxw retail versjon i Norge. 4.0.3 på galaxy nexus skal visstnok gi bedre scrolling i apps. Men dette er jo bare spekulasjoner basert på folks erfaringer med custom builds fra AOSP som man må roote telefonen for.

Lenke til kommentar

Skal signalstyrken være akseptabel burde det ihvertfall tredobles ut i fra det jeg har i dag. Og da snakker jeg bare ut i fra en sammenlikning med iPhone.

 

Hjelper jo ikke med link til ny radio når det ikke står hvordan man installerer den, vet du hvordan? Og må/burde jeg fjerne den når en eventuelt oppdatering kommer fra Samsung/Google?

 

Hvis du vil ha XXKK6 bør du innstallere factory images fra google som inkluderer både bootloader, radio og 4.0.2. Dette er enkelt *hvis* du vet hva du driver med. Jeg har laget en guide til meg selv som funker bra i terminal på mac hvis du vil ha den. På windows må du innstallere samsungs usb-drivere og sånt. Da vil du få OTA-oppdateringer fra google i fremtiden. Du kan også senere flashe bare en radio, men å prøve ut masse radioer hele tia kan gjøre deg litt gal ;) Drev med sånt på htc desire for en tid tilbake, og vil ikke tilbake på det kjøret :p

Lenke til kommentar

- Ellers er jeg veldig spent på 4.0.3 da denne oppdateringen visstnok skal være det google *egentlig* burde lansert først :)

 

Jeg sitter med 4.0.3 på Nexus S, nå vet jeg ikke helt hva du håper den bør fikse kontra 4.0.2 som du allerede har, men den er hvertfall rock solid. Dekning på datatrafikk og 3g/hsdpa er mest avhengig av radio, og denne er samme på alle 4.X (KI1)

 

/Espen

 

4.0.3 på nexus s er jo ikke samme som på galaxy nexus. Vi snakker om komboen radio, bootloader og system. Radioen er heller ikke samme på alle. Samsung lager mange forskjellige for ulike regioner. Vi har bl.a en egen for nordics som følger med yakjuxw retail versjon i Norge. 4.0.3 på galaxy nexus skal visstnok gi bedre scrolling i apps. Men dette er jo bare spekulasjoner basert på folks erfaringer med custom builds fra AOSP som man må roote telefonen for.

 

Jeg skjønner at Nexus S og Galaxy Nexus ikke er samme device. Du skriver at du har god erfaring med radio og stabilitet 4.0.2 på Galaxy Nexus, men du gleder deg fortsatt til å se hva 4.0.3 har å by på, det er da legitimt å spørre hva du mener bør/kan forbedres, og jeg tilbød deg bare en mulighet til å sjekke om jeg mener dette er forbedret på min Nexus S når jeg gikk fra 4.0.1 -> 4.0.3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...