Gå til innhold

BK: Ny nettleser!


Anbefalte innlegg

Ny nettleser!

 

Bildet er fjernet.

 

Beskrivelse:

Vår nye nettleser ser ut til å takle også dårlige nett! Hvordan den finner ut av det er ikke godt å si, mulig den har et større internminne enn en skulle tro.... , eller kanskje den bare jobber på instinkt? Ikke vet jeg, men flink til å finne løsninger er den iallefall.

Reparerte nettet sitt i løpet av noen få timer denne krabaten!

 

Skarpet litt og hevet noe kontrast!

 

Ikke helt enkelt å få fanget disse skarpt nok synes jeg. Denne gangen forsøkte jeg tidlig på formiddagen...

 

Evalueringsnivå Kritikk:

Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det.

 

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei disse er slett ikke enkle når de henger slik som dette i nettet - det er da man blir oppmerksom på at vindstille er et så og si ikke-eksisterende fenomen. En annen ting er å klare en blenderverdi som er akseptabel i forhold til det du selv ønsker skarpt.

 

Blitz kan være en god løsning så lenge du også bruker en god diffuser, da kan du også ta bilder morgen/kveld når edderkopper og insekter er mer rolige av seg, og slippe reflekser fra sola (det er vel det du har på bildet?).

 

Ellers er det ofte nødvendig, spesielt på motivet du har her, å skyte serier og håpe at du får et eller to av maaange som sitter. Kan bli mye sletting.

 

Bildet har et helt greit utsnitt, flott bakgrunn, edderkoppen har fått litt sterkt lys og har ingen skarphet som sitter godt - men du er godt på vei her.

 

Om du vil tukle litt med naturen så kan du påvirke den til å flytte seg, kan hende den da plasserer seg i en posisjon du liker bedre.

Lenke til kommentar

Nei disse er slett ikke enkle når de henger slik som dette i nettet - det er da man blir oppmerksom på at vindstille er et så og si ikke-eksisterende fenomen. En annen ting er å klare en blenderverdi som er akseptabel i forhold til det du selv ønsker skarpt.

 

Blitz kan være en god løsning så lenge du også bruker en god diffuser, da kan du også ta bilder morgen/kveld når edderkopper og insekter er mer rolige av seg, og slippe reflekser fra sola (det er vel det du har på bildet?).

 

Ellers er det ofte nødvendig, spesielt på motivet du har her, å skyte serier og håpe at du får et eller to av maaange som sitter. Kan bli mye sletting.

 

Bildet har et helt greit utsnitt, flott bakgrunn, edderkoppen har fått litt sterkt lys og har ingen skarphet som sitter godt - men du er godt på vei her.

 

Om du vil tukle litt med naturen så kan du påvirke den til å flytte seg, kan hende den da plasserer seg i en posisjon du liker bedre.

Takker så mye for den fine kommentaren Tjernshaugen!

Det er så sant så sant det du sier om reflekser. Stuevinduet er bakgrunn her og fargene er hentet fra både natur(grønt) og verandaen(brunt). Mitt forrige forsøk var litt tidligere på morgenen og da satt krabaten noe stillere. Dog var det ikke helt vindstille noen av dagene.

Skal nok forsøke igjen, og da med serieskudd også! :thumbup: (håper den flytter seg også).... :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...