Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Doen min har klikka!?


Anbefalte innlegg

Aner ikke om dette passer inn her, men prøver likevel.

 

Som sagt, doen min har klikka.

Plutselig renner vannet av seg selv for et øyeblikk og deretter stopper det.

 

Når dette skjer kommer det en først pip/suselyd på et par sekunder, et "dunk", så tapper den inn vann, og det blir stille igjen en stund bare for å gjenta igjen senere.

 

Kan kanskje gå 2-3 timer mellom hver gang. Det er ikke noe renning av vann/susing i rør eller lyd ellers. Kun når dette skjer.

 

Hva er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være feil på en ventil, eller på flottøren som styrer den. Det kan være at hele innmaten i sisterna må byttes, og da det finnes ganske billige doer å få kjøpt, kan det noen ganger lønne seg å bytte hele. Men, det kan være så enkelt at det er algevekst eller annen avleiring som gjør at flottøren henger seg opp eller en ventil ikke lukker seg skikkelig. Hvis man finner ut hvordan man åpner sisterna, kan det hjelpe å slenge oppi noe vaskemiddel som løser opp ureinheter, la det stå en stund og evt hjelpe til med en børste, før man skyller noen ganger.

Lenke til kommentar

Haha, beklager off-topic her. Men lo godt av denne her :) Takk.

Hehe!

 

Vel, jeg er visst ikke den eneste i blokka her med do-trøbbel.

Men det går da ikke an å åpne toppen?. (se på bildet)

Ikke noe å skru opp..

Men på undersiden merket med rødt på bildet (ikke min dass asså, har klippa og limt ;) ) er det noe å skru på, med vingeskruer. Er det de jeg må åpne for å få opp toppen? :dremel:

post-57581-0-54137500-1315870956_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Flinke jenter fikser sjøl.. Fikk opp lokket, og "skrubba litt" nedi der. :new_woot:

Kaaaaaaanskje jeg fikk det til. Finner det nok tidsnok ut om det nå blir stille i dassen.. :thumbup:

 

Begynte heldigvis ikke med de skruene under der. De var nok til noe annet.

Endret av MonaH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fine greier!

Nede i sisternen samler det seg lett en hel del drit som legger seg på mekanismen og gjør pakningen utett. Lunkent vann i en bøtte med noe grønsåpe og en ofret oppvaskebørste eller svamp gjør susen med hensyn til renhold.

 

Nyttig kan det også være å sjekke vankranen i veggen for doen. Hvis noen luringer har nesten stengt kranen tar fyllingen mye lengre tid.

 

Lykke til med strevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...