Gå til innhold

Hjelp til innkjøp av nye høretelefoner.


Exozza

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter et nytt par høretelefoner. For øyeblikket, og i de seneste årene, har jeg brukt diverse in-ear propper i prisklassen 200-600 kr. Jeg har vært relativt fornøyd med samtlige propper.

 

Men nå synes jeg det er på tide å gå til anskaffelse av noen skikkelige høretelefoner, da Koss PortaPro er det nærmeste jeg har kommet høretelefoner.

 

Jeg hører hovedsakelig på musikk via min Samsung Galaxy S II eller iPod Touch, i tillegg til min Macbook Pro. Høretelefonene kommer nok til å bli brukt mest inne, men det bør også se bra nok ut (ikke for store klokker o.l.) til å kunne brukes offentlig. Jeg er ikke noen fan av høyt volum, og pleier vanligvis å ha volumet på 2/10 av maks volum (ved bruk av in-ear plugs). Det vil derfor være greit med høretelefoner som isolerer bra, men samtidig ønsker jeg ikke active noise-cancellation, da høretelefoner med en slik funksjon mest trolig vil være utenfor min prisklasse.

 

Hvilken musikk jeg hører på varierer veldig. Jeg hører egentlig på alt slags, men for øyeblikket vil jeg kanskje si det er dubstep/dnb/hip-hop sjangrene som dominerer.

 

Det jeg ser etter i høretelefoner er klar lyd, greit dyp bass, og, hvor dumt det enn høres ut, design. Jeg liker at ting er litt "eye candy". Jeg er villig til å punge ut rundt 1000-1200 for slike høretelefoner.

 

Jeg har kikket en del på on-the-ear Beats by Dre Solo HD og over-the-ear V-Moda Crossfade LP. Før var førstnevnte mest aktuelt for meg, men jeg har lest flere eiere av høretelefonene som klager på dårlige byggekvalitet. Sistnevnte er for øyeblikket mest aktuelt, og har veldig bra byggekvalitet, men samtidig litt dårligere lydkvalitet enn Solo HD (ifølge diverse tester o.l.).

 

Hva vil dere anbefale meg?

Hvor kan jeg få anbefalte høretelefoner billigst?

Hvilke erfaringer har dere med høretelefonene nevnt ovenfor?

Endret av Exozza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...