Gå til innhold

Holder Mist 500w til oppgradering?


Guffen-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se der ja. Du har altså 20+20A og 400w på +12v1 og +12v2. Jeg har 18+18 og 380w. Føler dette er heeelt på smertegrensen. Mulig jeg må gå for et svakere skjermkort om jeg skal beholde Mist 500w min.

 

Kan noen forresten bekrefte at man kan legge sammen Ampere på +12v1 og +12v2? F.eks at min psu har 36A på +12v?

 

En annen ting; For oss som ikke har peil på strøm. Er Ampere en "konstant" verdi? F.eks geforce 570 krever 35A, og PSU leverer 36A - så da skal det gå?

 

Det som er viktig er hvor mange (A)mpere PSU'en klarer å levere på 12v+!

Watt skal du ikke henge deg opp i, men er fint å gå etter når du skal finne deg en ny PSU.

Min anbefaling? Kast Mist'en i søpla og kjøp deg en Corsair AX,HX 750/850!(AX 850=70A 12v+)

Effektive og stabile + at du har kraft nok til oppgradering, overklokking etc.

Vil helst beholde PSU, så går heller ned ett hakk på skjermkortet da. Er litt presset budsjett på denne oppgraderingen, men de PSU'ene vurderes sterkt til neste gang. Kanskje du kan svare på spm'ene mine over her? :)

Lenke til kommentar

Du kan ikke legge sammen ampere på 12V1 og 12V2, du kan max trekke 380W på de tilsammen. Effekt (watt) får du ved å multiplisere strøm (ampere) og spenning (volt). Max strøm PSU'en din kan levere av +12V blir da 380W/12V=31,6A.

 

Strømmen vil variere med hvor hardt cpu, gpu og øvrige deler arbeider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...